Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2015

ΕΦΥΓΕ Ο ΑΝΔΡΕΑΣ ΚΑΣΕΤΑΣ

ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΟ
Τους συναντήσαμε
στο περασμένο όνειρο.
Εκείνοι, αλλοδιάστατοι χαρταετοί.
Απ΄ την άκρη του σπάγγου
κυκλοφορούσε αδυναμία.
Ομφάλιος λώρος.
Ρωτήσαμε
Τι είναι λέφτερος;
Κι απόκριση δεν πήραμε.
από την ποιητική συλλογή του Ανδρέα Κασέτα
ΑΠΟΠΕΙΡΑ 32
Καληνύκτα Ανδρέα
Θα σε θυμάμαι πάντα σαν τον υπέροχο Δάσκαλο της Φυσικής ......
Ακόμα φυλάω τα βιβλία σου.....

Θέμης Κοτσιφάκης



Κυριακή 20 Δεκεμβρίου 2015

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΟΜΑΔΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Τι έκαναν επτά Βερολινέζοι από την GEW στην Αθήνα;

Ήμασταν κουρασμένοι από την ελλιπή και απρόσωπη αναφορά των ΜΜΕ και θέλαμε να αποκομίσουμε τη δική μας προσωπική εικόνα. Στόχος μας ήταν να συμβάλουμε στο να ξεπεραστεί η έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των Γερμανών και Ελλήνων συναδέλφων καθώς τα μέτρα που πάρθηκαν εναντίον σας τα εκλαμβάνουμε και σαν επίθεση εναντίον μας.
Δεχτήκαμε μια πολύ θερμή υποδοχή. Η ανταπόκριση στην επίσκεψη μας ήταν πολύ πιο θετική απ΄ ότι περιμέναμε. Ήρθαμε σε επαφή με δύο σχολεία και με τις πανελλήνιες προεδρίες των συνδικαλιστικών οργανώσεων ΔΟΕ και ΟΛΜΕ. Οι συζητήσεις με τους Έλληνες συναδέλφους μας ανέδειξαν κοινούς στόχους οι οποίοι δεν μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς την υποστήριξη των Γερμανών συναδέλφων μας.  

Στο σχολικό κέντρο του συγκροτήματος Γκράβα καταλάβαμε τι προκάλεσε και εξακολουθεί να προκαλεί η μείωση από το 2009 κατά 40% στον τομέα της εκπαίδευσης. Εδώ και τρία χρόνια δεν είναι εφικτή η μόνιμη απασχόληση, κάτι που έχει σαν επακόλουθο το ένα πέμπτο των Ελλήνων συναδέλφων να εργάζεται με σύμβαση 10 μηνών το χρόνο μόνο. Ένας νεοεισερχόμενος συνάδελφος, για παράδειγμα, παίρνει 640 € ανά μήνα. Επιπρόσθετα ο αριθμός των εκπαιδευτικών μειώνεται συνεχώς και ταυτόχρονα η πίεση στο χώρο εργασίας αυξάνεται. Μιλήσαμε με έναν έμπειρο συνάδελφο ο οποίος απολύθηκε και μετά από μήνες διαμαρτυρίας (πέρασε μάλιστα και μερικές ώρες στη φυλακή) κατάφερε να επαναπροσληφθεί με τη νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Όλα αυτά (για περισσότερες πληροφορίες βλέπε την έκθεση του ταξιδιού) μας παρουσιάστηκαν από τους Έλληνες συναδέλφους μας, που με ακόμα αλύγιστο ηθικό και παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν από τις δημόσιες περικοπές, βγάζουν εις πέρας την διατήρηση της διδασκαλίας σε ένα πολύ καλό επαγγελματικό επίπεδο.

Ακούγοντας τα πάρα πάνω η αγανάκτηση μας μεγάλωνε. Οι περικοπές αυτές επηρεάζουν το παρόν και το μέλλον πολλών ανθρώπων, δεν λαμβάνονται για τα δικά μας συμφέροντα και βέβαια χωρίς την συγκατάθεση των ευρωπαίων εργαζομένων. Εξυπηρετούν μόνο τα συμφέροντα της διασφάλισης των εσόδων από τόκους του παρασιτικού χρηματιστικού κεφαλαίου. Δυστυχώς στο άρθρο αυτό δεν μου δίνεται η ευκαιρία για βαθύτερη ανάλυση των συμφερόντων αυτών, αλλά στο σημείο αυτό θέλω να τονίσω ότι για ένα καλύτερο μέλλον στην Ευρώπη είναι επιτακτική ανάγκη η έντονη απασχόληση μας με το θέμα αυτό. 
Τόσο μεγάλη έκπληξη μας προκαλεί η αντίδραση των Ελλήνων συναδέλφων μας. Έχουν αγωνιστεί σκληρά για μήνες και τιμωρήθηκαν από την ευρωπαϊκή πολιτική. Παρ 'όλα αυτά δεν υπόκυψαν στις δυσκολίες και συνεχίζουν να διεξάγουν κανονικά τα μαθήματα, προσφέρουν οικειοθελώς μαθήματα στήριξης και προσπαθούν να συνεισφέρουν στην διατήρηση της ήδη δυσλειτουργικής δημόσιας φαρμακευτικής περίθαλψης μέσω του Φαρμακείου Αλληλεγγύης.
Με τα αντιδημοκρατικά μέτρα που λαμβάνονται στην Ελλάδα, χωρίς τη συγκατάθεση των εργαζομένων, εφαρμόζονται νέα πολιτικά πρότυπα σε όλη την Ευρώπη. Αυτό καταφέρνετε γονατίζοντας και απομονώνοντας πρώτα το κράτος εντός της Ευρώπης και στη συνέχεια πιέζοντας το με ισχυρούς οργανισμούς όπως το ΔΝΤ και την ΕΚΤ. Το μοναδικό αντίδοτο είναι η συσπείρωση και η ένωση των ευρωπαίων εργαζομένων.
Αυτό μπορεί να ακούγεται ακόμα σαν μία ευχή, αλλά είναι επιτακτική ανάγκη να γίνει. Όσο οι εργαζόμενοι παραμένουμε διαχωρισμένοι σε εθνικό επίπεδο δεν μπορούμε να αντιδράσουμε στην συσπειρωμένη διεθνή πολιτική η οποία μας καταπιέζει. Νομίζεις ότι είναι αυτά μόνο "λόγια αριστερών"; Διάβασε το παρακάτω άρθρο „Die Wirtschafts- und Währungsunion Europas vollenden“ (Η ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής οικονομικής και νομισματικής ένωσης) του Jeroen Dijsselbleom (Επικεφαλής του Eurogroup), Martin Schulz (Πρόεδρος του Κοινοβουλίου της ΕΕ), Mario Draghi (Πρόεδρος της ΕΚΤ) και του Donald Tusk (Πρόεδρος του Συμβουλίου της ΕΕ).


Η DGB (Γερμανική Συνομοσπονδία Συνδικάτων) προειδοποιεί για τις συνέπειες των μεταρρυθμίσεων που θέλουν να εφαρμοστούν σε κρατικό επίπεδο και που θα έχει σαν στόχο την πάγωμα και τη μείωση των μισθών.
 Ας μην τους αφήσουμε να μας ξεγελάσουν. Είναι καιρός να δώσουμε μια κοινή απάντηση σαν εργαζόμενοι στην ευρωπαϊκή πολιτική η οποία προσπαθεί να μας διχάσει.
Αυτό βέβαια δεν είναι εφικτό να γίνει μέσα σε μια νύχτα αλλά χρειάζονται μικρά και σταθερά βήματα. Το ταξίδι που κάναμε ήταν για εμάς το πρώτο βήμα. Έτσι έχουμε αναπτύξει μαζί με τους Έλληνες συναδέλφους μια πρόταση για συγκεκριμένες, βασικές προδιαγραφές στον τομέα της εκπαίδευσης, με στόχο την περαιτέρω συνεργασία μεταξύ των δυο συνδικάτων. Οι Έλληνες συνάδελφοι μας είναι πρόθυμοι να μας επισκεφτούν στο Βερολίνο για σύσφιξη των μεταξύ μας δεσμών.
Επίσης συμφωνήθηκε η ανταλλαγή πληροφοριών σε θέματα της επαγγελματικής ζωής σε προσωπικό επίπεδο. Η αλληλοενημέρωση είναι το πρώτο βήμα για να σπάσουμε την απομόνωση.


Στόχος μας είναι τώρα να ενώσουμε τα ευρωπαϊκά συνδικάτα μέσω διεθνών δραστηριοτήτων ώστε να ξεπεράσουμε μαζί τις προκλήσεις που μας περιμένουν:
Για μια Ευρώπη των εργαζομένων.
Η επίσκεψή μας στην Αθήνα μας έδειξε ότι αυτό είναι εφικτό.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να στηρίξουν τις δραστηριότητες για ένα ευρωπαϊκό προσανατολισμό των συνδικάτων. Ο καθένας που θέλει να συμμετέχει στην προσπάθεια μας είναι ευπρόσδεκτος.
Η ομάδα «Αλληλεγγύη με την Ελλάδα» θα συναντηθεί στις 14.01.2016 στις 17:00 στην Ahornstr. Θα είσαι εκεί;
Εκ μέρους της ομάδας «Αλληλεγγύη με την Ελλάδα»,
Ulrich Thöne





Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Η ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ του Θέμη Κοτσιφάκη

ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΛΥΝΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Αγαπητέ Πρόεδρε, αγαπητά μέλη 
Βρισκόμαστε μπροστά στην έναρξη ενός ακόμη εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία. Είναι γεγονός αναμφισβήτητο πως το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο υποφέρει ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια από τις ασκούμενες πολιτικές. Και δεν μιλώ μόνο για την τελευταία πενταετία του μνημονίου, αλλά και για τα χρόνια που προηγήθηκαν.
Η παιδεία στη χώρα μας αντιμετώπιζε πάντα τα προβλήματα της υποχρηματοδότησης, της άναρχης ανάπτυξης, της απαξίωσης των εκπαιδευτικών λειτουργών αλλά και της απορρόφησης κονδυλίων χωρίς ενιαίο προγραμματισμό. Χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί το πώς κατασπαταλήθηκαν κονδύλια του ΚΠΣ, των ΕΠΕΑΚ και του ΕΣΠΑ τα προηγούμενα χρόνια, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις απορροφήθηκαν σε δράσεις που καμιά σχέση δεν είχαν με τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Σε επίπεδο περιεχομένου τα βασικά προβλήματα είναι τα θέματα των προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών βιβλίων, αλλά πριν από αυτά πρέπει να τεθεί το μεγάλο πρόβλημα των στόχων του σχολείου και του εκπαιδευτικού μας συστήματος ευρύτερα.
Οδηγηθήκαμε σε ένα σχολείο με υπερβολικά διογκωμένη και δύσκολα αφομοιώσιμη διδακτέα ύλη, που διαρκώς «κατέβαινε» από τις ανώτερες προς τις κατώτερες εκπαιδευτικές βαθμίδες, με στόχο να γίνουν οι μαθητές και οι μαθήτριες «περισσότερο ανταγωνιστικοί». Έτσι ύλη από την τριτοβάθμια «κατέβηκε» στο λύκειο προκειμένου, σύμφωνα κυρίως με τους συντάκτες της μεταρρύθμισης του 1997, να «αναβαθμιστεί». Κάτι ανάλογο έγινε και από Λύκειο προς το Γυμνάσιο, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε μαθηματικά σε μια «γυμνασιοποίηση» του Δημοτικού.  Όλα αυτά πρέπει να ξαναϊδωθούν με άλλη ματιά, έχοντας πλέον και την εμπειρία όλων αυτών των χρόνων.
Στη χώρα μας εδώ και δεκαετίες έχει αναδειχτεί σε πρωτεύουσα αξία η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η απόκτηση επίζηλου τίτλου σπουδών. Σχεδόν όλες οι αλλαγές των τελευταίων μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση σχεδιάστηκαν με αυτή την επιδίωξη στο επίκεντρό τους. Και μάλιστα με τη λογική της περαιτέρω ενίσχυσης της σύνδεσης των εκπαιδευτικών διαδικασιών του Λυκείου με την προοπτική της πρόσβασης και με τελικό αποτέλεσμα την πρόσδεση της βαθμίδας του Λυκείου στο άρμα των πανελλαδικών εξετάσεων.

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΣΧ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΝΣΧ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

1.       Να προστεθεί παράγραφος στο άρθρο 25 παρ. 3 που να λέει:
Ειδικά για όσους υπαλλήλους ετέθησαν σε καθεστώς διαθεσιμότητας με βάση τις διατάξεις του του Ν.4172/2013 (Α΄ 167), του Ν.4250/2014 (Α΄ 74) και τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 4 του Ν.4316/2014 (Α΄ 270) και επανήλθαν στην υπηρεσία  με τις διατάξεις των άρθρων 14, 17, 18 και 21 του Ν.4325/2015 (Φ.Ε.Κ.47τ.Α΄/11-5-2015) ο χρόνος της διαθεσιμότητας θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και λαμβάνεται υπόψη για τη μισθολογική εξέλιξη.

2.       Να προστεθεί νέα παράγραφος στο άρθρο 25 που να λέει:

Για τους εκπαιδευτικούς που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με το άρθρο 82 του ν. 4172/13, και οι οποίοι δεν υπέβαλλαν αίτηση στις ανακοινώσεις του Υπουργείου ΔΜΗΔ για οποιοδήποτε λόγο και για τους οποίους δεν εκδόθηκε ποτέ διαπιστωτική πράξη απόλυσης, το χρονικό διάστημα από τις 22/3/14 μέχρι τη δημοσίευση του ν.4325/15 (11/5/15) θεωρείται ως χρόνος κατά τον οποίο είχε παραταθεί η διαθεσιμότητα.