Σελίδες

Παρασκευή 20 Ιουλίου 2012

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ: ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΠΟ «ΑΓΓΛΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΟΛΕΓΙΑ»


ΔΗΛΩΣΗ
ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ
 ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
(Ζωγραφάκη Ελένη-Κοτσιφάκη Θέμη)


Το τελευταίο διάστημα κάνουν την εμφάνισή τους στον τύπο ολοσέλιδες καταχωρήσεις ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων που διαφημίζουν ότι μπορείς να γίνεις δάσκαλος στην Ελλάδα φοιτώντας σε ιδιωτικά κολέγια που λειτουργούν στην χώρα. Ταυτόχρονα πυκνώνουν οι πιέσεις της τρόικας (συνάντηση κλιμακίου της με στελέχη του Υπουργείου Παιδείας της νέας κυβέρνησης) για το θέμα της αναγνώρισης των πτυχίων των κολεγίων και την απελευθέρωση της αγοράς υπηρεσιών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Ενδεικτικά του κλίματος που επιχειρείται να διαμορφωθεί είναι όσα προβάλλονται από επίσημο site ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων. Εκεί, ανάμεσα σε άλλα, αναφέρονται και τα εξής: 

 "Τα εκπαιδευτήρια με υπερηφάνεια ανακοινώνουν μια καινοτόμο και πρωτοποριακή συνεργασία με έναν από τους πιο διακεκριμένους εκπαιδευτικούς οργανισμούς  της Ευρώπης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση …….. προσφέροντας το πρώτο Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα  (Έναρξη Οκτώβριος, 2012). Το όραμά μας είναι να γίνουμε  το πρώτο ανεξάρτητο, μη κρατικό πανεπιστήμιο στην Ευρώπη, το οποίο συστεγάζει πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση και προσφέρει ένα κορυφαίας ποιότητας Πτυχίο Παιδαγωγικών Σπουδών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Δεχόμαστε αιτήσεις από Έλληνες και Διεθνείς φοιτητές που θέλουν να γίνουν πιστοποιημένοι Δάσκαλοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό. Θα είναι οι πρώτοι απόφοιτοι από ένα μη-κρατικό πανεπιστήμιο με προσόντα διδασκαλίας για δημόσια, ιδιωτικά σχολεία της Ελλάδας και του εξωτερικού. Το πτυχίο αναγνωρίζεται από το Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (ΣΑΕΠ). Οι απόφοιτοι θα έχουν το δικαίωμα να συμμετάσχουν σε γραπτές εξετάσεις του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ)."
Εκφράζουμε τη λύπη μας και την αγανάκτησή μας γιατί υπάρχουν ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που θεωρούν ότι μπορούν να εκπαιδεύουν και να διαμορφώνουν τους δασκάλους των παιδιών μας και ταυτόχρονα το πρώτο πράγμα που θα τους μαθαίνουν είναι να μη σέβονται το Σύνταγμα της χώρας, τον ανώτατο νόμο του κράτους, που στο άρθρο 16 παρ. 5 και 8 ορίζει: "Η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά από ιδρύματα που αποτελούν νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου με πλήρη αυτοδιοίκηση. Η σύσταση ανώτατων σχολών από ιδιώτες  απαγορεύεται".
Η εκπαιδευτική κοινότητα όλων των βαθμίδων, ιδιαίτερα η πανεπιστημιακή, όπως και η ελληνική κοινωνία στην πλειονότητά της, έδωσε παρατεταμένους και σκληρούς αγώνες για να μην καταργηθεί το άρθρο 16 και να παραμείνει η ανώτατη εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν.
Η οποιαδήποτε μεθόδευση έμμεσης αναγνώρισης των πτυχίων των ιδιωτικών κολλεγίων ως ισότιμων με τα δημόσια ΑΕΙ μέσω της συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για προσλήψεις προσωπικού θα μας βρει ριζικά αντίθετους.

Καλούμε την κυβέρνηση:
•    να απαγορεύσει νομοθετικά τις εμπορικές συμφωνίες δικαιόχρησης ή πιστοποίησης στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως επιτάσσει το ελληνικό Σύνταγμα,
•    να διαρρήξει κάθε σχέση με την πολιτική που κατατάσσει την εκπαίδευση στην «ελεύθερη αγορά εμπορευμάτων και υπηρεσιών»,
•    να θέσει τέρμα στο εμπόριο τίτλων και πακέτων διδασκαλίας «ανώτατης εκ-παίδευσης» από ιδιωτικές επιχειρήσεις στην Ελλάδα, καθώς η λειτουργία τους παραβιάζει το Σύνταγμα και αποδιαρθρώνει τον ενιαίο εθνικό χώρο ανώτατης εκπαίδευσης,
·           σε κάθε περίπτωση να μην επιτραπεί η λειτουργία ιδιωτικών σχολών εκπαιδευτικών στα κολέγια, γιατί αυτό θα έχει δραματική επίπτωση στην παρεχόμενη εκπαίδευση των παιδιών του λαού μας και θα σημάνει υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Εάν η κυβέρνηση συνεχίσει σε αυτό τον ολισθηρό δρόμο, αναλαμβάνει σοβαρότατες ευθύνες για τις συνέπειες που θα έχει η πολιτική της.

Καλούμε την ΟΛΜΕ:
·         να τοποθετηθεί σε αυτό το σοβαρό θέμα
·         να μην επιτρέψει την αναγνώριση τέτοιων πτυχίων μέσα από τη συμμετοχή της σε θεσμικά όργανα και κυρίως με τους αγώνες της.

Αθήνα, Ιούλιος 2012

1 σχόλιο:

  1. Εγώ προσωπικά δεν κατάλαβα το πρόβλημα που είναι άμα βγαίνουν εκπαιδευτικοί από κολέγια.
    Δηλαδή από τα ΑΕΙ είναι όλοι παιδαγωγικά επαρκείς και γνώστες του αντικειμένου τους ή αυτοί που έρχονται από τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια των κολλεγίων απευθείας είναι καλύτεροι. Τουλάχιστον αυτούς τους αξιολογεί και κάποιος ΕΣΕΝΑ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή