Σελίδες
▼
Κυριακή 24 Σεπτεμβρίου 2017
Τρίτη 25 Ιουλίου 2017
ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΑ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΙ
Ο πρώην Υφ. Παιδείας κ. Στύλιος απόψε στο ΚΟΝΤΡΑ ΤΣΑΝΕΛ στην εκπομπή ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ, είπε ξεδιάντροπα πως είναι ψέμματα οι απολύσεις των 2500 εκπαιδευτικών των ΕΠΑΛ.....ΕΙΝΑΙ ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΙ......
Υπενθυμίζω για να μην ξεχνάμε: 2500 εκπαιδευτικοί τέθηκαν για 2 χρόνια σε διαθεσιμότητα (Ιούλιος 2013). Χωρίς καμία μετάταξη για δύο χρόνια. Ουσιαστικά απολυμένοι εκτός σχολείου.
20.000 μαθητές έχασαν τις ειδικότητες που επέλεξαν, γιατί λόγω της διαθεσιμότητας των καθηγητών έκλεισαν στα ΕΠΑΛ 3 απο τους πλέον σημαντικούς τομείς με 15 ειδικότητες: Υγείας πρόνοιας- αισθητικής κομμωτικής- εφαρμοσμένων τεχνών.
Επίσης, την ίδια ώρα που έκλειναν οι τομείς αυτοί από τα δημόσια ΕΠΑΛ, "τυχαία" ο τότε Υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος εγκαινίαζε στον Πειραιά ιδιωτικό ΙΕΚ με αυτούς τους τομείς.
Σήμερα με την επαναφορά τους στα ΕΠΑΛ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σπουδάζουν σε αυτούς τους τομείς περίπου 30.000 μαθητές και μαθήτριες.
Ντροπή για τα ψέματα σας κύριε Στύλιο.
ΔΕΝ ΘΑ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ
Θέμης Κοτσιφάκης. Ένας από τους απολυμένους εκπαιδευτικούς.
Κυριακή 9 Ιουλίου 2017
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ....
ΕΠΕΙΔΗ ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ…
Στις 9 Ιουλίου 2013, τέσσερα μόλις χρόνια πριν, στις 10.30
το πρωί είχε οριστεί η πρώτη συνεδρίαση
του νέου ΔΣ της ΟΛΜΕ που προέκυψε μετά το 16ο συνέδριο του κλάδου,
που είχε πραγματοποιηθεί πριν λίγες ημέρες, 30/6/13-3/7/13.
Η πολιτική της κυβέρνησης και του υπουργείου παιδείας είχαν
ήδη ανησυχήσει βαθιά όλα τα συνδικαλιστικά στελέχη αλλά και ολόκληρο τον κλάδο
μας. Ήδη είχαμε δεχτεί σοβαρά χτυπήματα στις εργασιακές μας σχέσεις (αύξηση
ωραρίου, αυταρχισμός, αξιολόγηση – χειραγώγηση, υποχρεωτικές μετατάξεις κ.ά.).
Οι κινητοποιήσεις ήταν διαρκείς τα τελευταία χρόνια. Η επιστράτευση του Μαϊου
ίσχυε ακόμα. Η νέα απειλή ήταν οι επερχόμενες διαθεσιμότητες και οι απολύσεις
στο δημόσιο τομέα, που δεν θα άφηναν αλώβητο το χώρο της εκπαίδευσης.
Λίγα λεπτά της ώρας αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία εκλογής
προέδρου του ΔΣ στην ΟΛΜΕ, και πριν ακόμη ολοκληρωθεί η συνεδρίαση του ΔΣ, ήρθε
το απίστευτο μαντάτο. Διέρρευσε ήδη ότι το Υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει
τροπολογία που θα κατατίθετο σε ένα ακόμη μνημονιακό πολυνομοσχέδιο που θα
συζητιόταν εκείνες τις ημέρες στη Βουλή. Με την τροπολογία αυτή θα καταργούσαν
50 ειδικότητες καθηγητών και καθηγητριών της τεχνικής – επαγγελματικής
εκπαίδευσης, καταργώντας παράλληλα και τους αντίστοιχους τομείς και ειδικότητες
που λειτουργούσαν στα ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ.
Την επόμενη ημέρα υπήρχε προγραμματισμένη συνάντηση του
Υπουργού Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλου με το ΔΣ της ΟΛΜΕ. Η συνάντηση μετατράπηκε
σε μια μεγάλη διαδήλωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι. Θυμάμαι την
απορία και την οργή των συναδέλφων. Γιατί; Σα να έλεγαν με τα μάτια τους, σε τι
φταίξαμε και μας διώχνουν από την εκπαίδευση. Γιατί διαλύουν μερικές από τις
μαζικότερες ειδικότητες της ΤΕΕ;
Η απάντηση πιθανόν να βρίσκονταν στην επίσκεψη πριν από λίγες
ημέρες του Υπουργού Παιδείας στα εγκαίνια ενός μεγάλου ιδιωτικού ΙΕΚ στον
Πειραιά με ιδιαίτερη ανάπτυξη σε αυτές τις ειδικότητες. Ή μπορεί να βρίσκονταν
στις υπογραφές του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και του Πρωθυπουργού και
στις συμφωνίες με την τρόικα για την υλοποίηση του δεύτερου μνημονίου. Ή στις
κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ή και σε όλα αυτά.
Θυμάμαι την οργή όλων μας, μπροστά στη δύναμη της οποίας
λύγισαν τα κάγκελα της εισόδου του Υπουργείου. Θυμάμαι τους συναδέλφους που
ξεχύθηκαν με θυμό στο προαύλιο του κτιρίου στο Μαρούσι. Για να πάρουμε την
απάντηση από τις δυνάμεις καταστολής. Ακολούθησαν διαδηλώσεις, χημικά,
συλλήψεις, διαμαρτυρίες σε θέατρα, καταλήψεις σε υπουργικά γραφεία και στο
αμφιθέατρο του Υπουργείου Παιδείας…. Γνωστές ιστορίες…..
Τη χρονιά ήταν και αυτή. Τι μπορεί να πει ένας
εκπαιδευτικός-συνδικαλιστής που η συγκυρία του επιφύλασσε να αναλάβει την
ηγεσία ενός από τα μεγαλύτερα και δυναμικότερα συνδικάτα της χώρας και
συγχρόνως να είναι ο ίδιος που ετίθετο
σε διαθεσιμότητα. Τίποτα άλλο από το να ταυτιστεί με το πρόβλημα και να
μη λυγίσει. Αυτό που λέγαμε μεταξύ μας, αλλά και φωναχτά, όλη τη χρονιά
2013-14: όρκο τιμής να μη λυγίσω, αν οι συνάδελφοί μου δεν λυγίσουν πίσω.
Η χρονιά αυτή μας σημάδεψε ως εκπαιδευτικούς, ως
συνδικαλιστές αλλά και ως ανθρώπους. Έκανε πολλούς συναδέλφους να ξαναδούν με
άλλα μάτια τη ζωή τους. Να αναθεωρήσουν πράγματα και αξίες. Να πονέσουν πολύ. Και από την άλλη να
ανακαλύψουμε για μια ακόμη τη συλλογικότητα και τον αγώνα. Να νοιώθουμε περήφανοι
και δυνατοί απέναντι σε αυτούς που μας «κλάδεψαν» με τις υπογραφές τους. Και οι
μαθητές και οι μαθήτριές μας δίπλα μας, μαζί στις διεκδικήσεις: Να επανέλθουν
τομείς και ειδικότητες στα σχολεία. Να
γυρίσουν πίσω οι εκπαιδευτικοί.
Θα γίνει παιδιά, και θα είναι «ντάλα μεσημέρι», όπως συχνά
έλεγε και ο συν. Νίκος από τη συντονιστική επιτροπή.
Και επιστρέψαμε.
Και έγινε και νόμος του κράτους το Μάη του 2015.
Η διαθεσιμότητα σβήστηκε πλέον από το χάρτη.
Και είναι από τα παραδείγματα εκείνα που η ζωή επιβεβαιώνει τις διεκδικήσεις, το συνδικαλισμό, τις αξίες της συλλογικότητας.
Και έγινε και νόμος του κράτους το Μάη του 2015.
Η διαθεσιμότητα σβήστηκε πλέον από το χάρτη.
Και είναι από τα παραδείγματα εκείνα που η ζωή επιβεβαιώνει τις διεκδικήσεις, το συνδικαλισμό, τις αξίες της συλλογικότητας.
Αθήνα, 9/7/2017
Θέμης Κοτσιφάκης,
εκπαιδευτικός της ΤΕΕ
Δευτέρα 3 Ιουλίου 2017
ΕΠΑΛ ΩΣ ΕΠΙΛΟΓΗ
Ε, πάει πολύ. Αυτοί που ευθύνονται για την αντιεκπαιδευτική
πολιτική για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση, τα προηγούμενα χρόνια και
ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της περίφημης μεταρρύθμισης «Αρσένη», να μας κουνάν
σήμερα το δάκτυλο για την πολύπαθη επαγγελματική εκπαίδευση.
Ο λόγος για σχόλιο του κ. Κ. Αδριανουπολίτη στο esos.gr όπου ασκεί κριτική για τη σημερινή
εκπαιδευτική πολιτική για την ΤΕΕ της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
1.
Συγκρίνει
το μαθητικό δυναμικό των ΤΕΕ το 2001-2 με τις ηλεκτρονικές δηλώσεις εγγραφών
τον Ιούνιο (της 1ης από τις τρεις φάσεις εγγραφών) του 2017. Δηλ. ανόμοια
πράγματα.
2.
Είναι
αλήθεια πως τη χρονιά εκείνη το μαθητικό δυναμικό των ΤΕΕ έφτασε στο 40% των
μαθητών/-τριών που σπούδαζαν στα Λύκειο και στα ΤΕΕ μαζί.
3.
Αλλά
αυτή είναι η μισή αλήθεια.
4.
Όπως
επίσης είναι αλήθεια, ότι τα ΤΕΕ δεν ήταν λύκειο και ο αρχικός τους σχεδιασμός
ήταν η συνέχιση σπουδών μόνο στα ΙΕΚ και πως μόνο με τις κλιμακούμενες
αντιδράσεις μαθητών και εκπαιδευτικών δόθηκε
μια λειψή διέξοδος στα ΤΕΙ.
5.
Όπως
επίσης είναι αλήθεια, ότι η αύξηση του μαθητικού δυναμικού ήταν αποτέλεσμα του
σκληρού εξεταστικού συστήματος στο Λύκειο (27 μαθήματα σε Β΄ και Γ΄ τάξη
πανελλαδικές εξετάσεις και το ταξικό ξεκαθάρισμα με 30% αποτυχία στην πρώτη του
εφαρμογή).
Σάββατο 1 Ιουλίου 2017
Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017
Σάββατο 3 Ιουνίου 2017
6546 ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥΣ ΕΠΑΛ
- 5396 είναι οι θέσεις σε ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ και 298 είναι οι θέσεις σε Πανεπιστήμια που θα διεκδικήσουν οι απόφοιτοι των ημερήσιων ΕΠΑΛ καθώς και οι απόφοιτοι των εσπερινών ΕΠΑΛ που επέλεξαν να διαγωνιστούν μαζί με τους συμμαθητές τους από τα ημερήσια.
- 270 θέσεις σε ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ θα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι απόφοιτοι των εσπερινών ΕΠΑΛ που επέλεξαν να διαγωνιστούν για τις ειδικές επιπλέον (1%) θέσεις.
- Επίσης 335 είναι οι θέσεις σε ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ για όσους από τους απόφοιτους του 2016 και 247 για τους απόφοιτους του 2015, που επέλεξαν να διαγωνιστούν με το 10% (χωρίς να δώσουν νέες εξετάσεις).
- Σε αυτές θα πρέπει και ο αριθμός θέσεων για τις στρατιωτικές σχολές, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής κ.λπ.
- Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι από τους 1021 μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ, οι 561 (δηλ. το 55%) επέλεξαν να διαγωνιστούν με τους μαθητές των ημερησίων, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση εκτός από ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ και σε Πανεπιστήμια και σε στρατιωτικές σχολές, ενώ 460 επέλεξαν το ειδικό ποσοστό θέσεων για ΤΕΙ. Να σημειώσουμε τέλος ότι για 1η φορά δίνεται αυτή η δυνατότητα σε μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
- 270 θέσεις σε ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ θα διεκδικήσουν αποκλειστικά οι απόφοιτοι των εσπερινών ΕΠΑΛ που επέλεξαν να διαγωνιστούν για τις ειδικές επιπλέον (1%) θέσεις.
- Επίσης 335 είναι οι θέσεις σε ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ για όσους από τους απόφοιτους του 2016 και 247 για τους απόφοιτους του 2015, που επέλεξαν να διαγωνιστούν με το 10% (χωρίς να δώσουν νέες εξετάσεις).
- Σε αυτές θα πρέπει και ο αριθμός θέσεων για τις στρατιωτικές σχολές, της αστυνομίας, της πυροσβεστικής κ.λπ.
- Ενδιαφέρον είναι το στοιχείο ότι από τους 1021 μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ, οι 561 (δηλ. το 55%) επέλεξαν να διαγωνιστούν με τους μαθητές των ημερησίων, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση εκτός από ΤΕΙ – ΑΣΠΑΙΤΕ και σε Πανεπιστήμια και σε στρατιωτικές σχολές, ενώ 460 επέλεξαν το ειδικό ποσοστό θέσεων για ΤΕΙ. Να σημειώσουμε τέλος ότι για 1η φορά δίνεται αυτή η δυνατότητα σε μαθητές των εσπερινών ΕΠΑΛ.
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.
Σάββατο 13 Μαΐου 2017
Πέμπτη 23 Μαρτίου 2017
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ/-ΤΡΙΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΤΜΗΜΑ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΥΡΙΖΑ
Με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με την
επικείμενη έκδοση της απόφασης του ΣτΕ για τον τρόπο επιλογής διευθυντών των
σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκαν το
2015 με βάση το ν.4327, το Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει τα εξής:
1.
Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έπραξε το αυτονόητο προκειμένου να υλοποιήσει τη
δομική θέση της Αριστεράς, αλλά και του εκπαιδευτικού κινήματος από την εποχή
της μεταπολίτευσης, ότι η διοίκηση όλων των εκπαιδευτικών μονάδων και
υπηρεσιών, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, πρέπει να είναι συλλογική
υπόθεση.
2.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ η συλλογική έκφραση των διδασκόντων/-ουσών αποτελεί βασικό
κύτταρο δημοκρατίας στο σχολείο. Αυτό το πνεύμα και αυτή η λογική οφείλει να
διαπερνά τη συνολική λειτουργία του σχολείου.