Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ


του Θέμη Κοτσιφάκη
Γ.Γ.  του Δ.Σ.  της ΟΛΜΕ

Πραγματοποιήθηκε στις 10 και 11 Οκτώβρη η συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ETUCE (Ευρωπαϊκή συνομοσπονδία εκπαιδευτικών και  τμήμα της Εκπαιδευτικής Διεθνούς) στις Βρυξέλλες.
Στη συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι εκπαιδευτικών ομοσπονδιών από όλες τις χώρες της Ευρώπης, συζητήθηκε η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την οικονομική κρίση και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις της κρίσης στη δημόσια εκπαίδευση.
Στη συνεδρίαση συμμετείχαν ως εκπρόσωποι των Ελλήνων εκπαιδευτικών ο Θέμης Κοτσιφάκης, ΓΓ της ΟΛΜΕ και ο Κομνηνός Μαντάς, πρόεδρος της ΔΟΕ.
Παρουσιάστηκε έκθεση για την κατάσταση στην Ελλάδα με τις επιπτώσεις της πολιτικής  κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ στην εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς (βλ. παράρτημα 1). Παρουσιάστηκαν  επίσης από τις αντίστοιχες οργανώσεις οι επιπτώσεις των αντίστοιχων πολιτικών σε Πορτογαλία και Ισπανία.
Στη συνεδρίαση έγινε αναλυτική συζήτηση ανάμεσα στους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών οργανώσεων από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Στη συζήτηση αυτή αναγνωρίστηκε από όλους πως η κρίση δεν αφορά μόνο την Ελλάδα αλλά είναι κρίση πανευρωπαϊκή και παγκόσμια και πως οι πολιτικές που ακολουθούνται από τις κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αδιέξοδες και σε βάρος των εργαζομένων, των κοινωνικών αγαθών και των λαών της Ευρώπης.
Εγκρίθηκε η έκδοση ψηφίσματος που εκφράζει την αλληλεγγύη των εκπαιδευτικών των χωρών της Ευρώπης στους αγώνες των εκπαιδευτικών αλλά και όλων των εργαζομένων στην Ελλάδα. Με το ψήφισμα αυτό καλούνται όλες οι οργανώσεις να στείλουν ψηφίσματα αλληλεγγύης στους Έλληνες εκπαιδευτικούς και γράμματα διαμαρτυρίας για την ασκούμενη πολιτική στις κυβερνήσεις (βλ. παράρτημα 2).
Αποφασίστηκε επίσης αντιπροσωπεία των εκπαιδευτικών οργανώσεων να επισκεφθεί το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Επιτροπή διαμαρτυρόμενη για αυτή την πολιτική.
Επίσης το ψήφισμα καλεί την ETUC αλλά και το συνδικαλιστικό κίνημα συνολικά στην Ευρώπη για την διοργάνωση ενός Πανευρωπαϊκού συνεδρίου για την οργάνωση μια δυνατής και ενωτικής απάντησης από το κίνημα για την επίθεση στην Ελλάδα.

Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ
Η κατάσταση στην Πορτογαλία παρουσιάζει πολλές ομοιότητες και αυτήν στην χώρα μας. Η τρόικα επιβάλλει πανομοιότητες πολιτικές παντού ενάντια στους εργαζόμενους, τα κοινωνικά αγαθά και υπέρ του μεγάλου κεφαλαίου και των τραπεζών.
Ορισμένα στοιχεία που κατέθεσε η εκπρόσωπος των Πορτογάλων εκπαιδευτικών είναι τα παρακάτω:
Κατώτερος μισθός στη χώρα είναι 485 €.
Στους εκπαιδευτικούς οι μισθοί κυμαίνονται από 1236 € (τον πρώτο χρόνο) μέχρι 3.076 € (στα 29 χρόνια). Βλέπουμε εδώ πως στην Πορτογαλία οι εκπαιδευτικοί αμείβονται καλύτερα από στη χώρα μας, φτάνοντας και σε διπλάσιους μισθούς στην εξέλιξή τους.
Στην  πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εργάζονται 148.955 εκπαιδευτικοί και στην τριτοβάθμια 25.092, αριθμοί που είναι παρόμοιοι με τους ελληνικούς.
Οι επιπτώσεις των πολιτικών λιτότητας και εκεί είναι δραματικές:
Μειώθηκαν οι εκπαιδευτικές δαπάνες κατά 800 εκ. € το 2011 και 600 εκ. € το 2012.
Έκλεισαν 3.500 σχολεία τα τελευταία χρόνια. Στις μικρές πόλεις και χωριά ο δάσκαλος πληρώνεται από τον ιδιωτικό τομέα.
Μειώθηκε ο 14ος μισθός κατά 50% και ο αριθμός των εκπαιδευτικών κατά 4.528. Αντίστοιχα αυξήθηκε ο αριθμός των εκπαιδευτικών που εντάχθηκε στο ταμείο ανεργίας κατά 38,5%.
Τέλος περικόπηκαν δραστικά υποστηρικτικές εκπαιδευτικές υπηρεσίες που είχαν ανατεθεί στους δήμους, αλλά και δομές της ειδικής αγωγής.

Παράρτημα 1 : η παρουσίαση της κατάστασης στην Ελλάδα.

ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΕΕ – ΔΝΤ
ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στις κρίσιμες στιγμές που ζούμε για την εκπαίδευση και την κοινωνία η κυβέρνηση της οικονομικής φρίκης θυσιάζει την κοινωνική πλειοψηφία, τις ανάγκες και τα δικαιώματά της  για να αντιμετωπιστεί η κρίση σε βάρος των εργαζομένων. Είναι το αποκορύφωμα της πολιτικής των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία με τις επιλογές τους. Το δημόσιο χρέος αποτέλεσμα των τοκογλυφικών δανείων και της διαπλοκής του πολιτικού σκηνικού με τα μεγάλα συμφέροντα που εκτίναξαν τα έξοδα του δημοσίου χρησιμοποιείται ως πρόσχημα για να διασφαλιστούν τα συμφέροντα που υπαγορεύουν την πολιτική Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ. Εξάλλου είναι ένα χρέος τοκογλυφικό, πληρωμένο διπλά και τρίδιπλα από τους εργαζόμενους.
Μνημόνια και εκπαίδευση
Με επίμονο τρόπο η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προσπαθεί να μας πείσει πως «δεν υπάρχει μνημόνιο στην εκπαίδευση». Δυστυχώς όμως τα κείμενα που υπέγραψε η Ελληνική κυβέρνηση με την δηλαδή άλλα γράφουν. Η κυβέρνηση υπογράφοντάς τα επικαιροποιημένα μνημόνια «3» και «4» ανέλαβε την ευθύνη απέναντι τρόικα να συστήσει μιαν επιτροπή για να προτείνει λύσεις για την ασφυκτικότερη διαχείριση των ήδη ελάχιστων πόρων που διατίθενται για την εκπαίδευση.
Με το μνημόνιο «4» μάλιστα προχωρά ακόμα περισσότερο ο έλεγχος της ελληνικής εκπαίδευσης από την τρόικα. Πιο συγκεκριμένα στο κείμενο αυτό υπάρχει  η δέσμευση της κυβέρνησης ότι στην ανά τρίμηνο έκθεσή της προς την τρόικα θα πρέπει να δίνει λογαριασμό για το τι έκανε και τι δεν έκανε για την εκπαίδευση. Μέχρι και η ψήφιση νόμου για την ποιότητα της εκπαίδευσης καθώς και για την εφαρμογή του θα ελεγχθεί η κυβέρνηση από την τρόικα!!
Έτσι η ελληνική εκπαίδευση τίθεται ουσιαστικά και τυπικά υπό την κηδεμονία της τρόικας, μιας και θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να υλοποιεί τις προτάσεις της ειδικής ομάδας και αυτό θα ελέγχεται από την τρόικα!! Έτσι πλέον οι αποφάσεις για τη λειτουργία της εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων θα λαμβάνονται με αυστηρώς λογιστικά κριτήρια έχοντας ως δηλωμένο στόχο το «φτηνό σχολείο». Με το «νέο σχολείο της αγοράς» πρέπει να υπάρξει με κάθε τρόπο εξοικονόμηση κόστους, οικονομίες κλίμακας και αναζήτηση των φθηνότερων λύσεων αδιαφορώντας για τις σοβαρές εκπαιδευτικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Ως κακόγουστο αστείο ακούγεται η διακήρυξη της ΕΕ πως η εκπαίδευση αποτελεί θέμα των εθνικών κρατών και σύμφωνα με τις αρχές της η συμβολή της είναι μόνο επικουρική.
 ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ξεθεμελιώνει  και διαλύει  οριστικά τη δημόσια εκπαίδευση η κυβέρνηση με τις εντολές της τρόικας (ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ), επιβάλλοντας μιαν εξωφρενική και απίστευτη μείωση των δημόσιων δαπανών μέσω των μνημονίων και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015.
Έτσι, θα συνεχιστεί χωρίς σταματημό η μείωση των δαπανών για την παιδεία, ώστε το 2015 να φτάσει στον παγκόσμιο πάτο.  Όταν οι δαπάνες για τη δημόσια παιδεία φτάσουν, όπως υπολογίζεται, μόλις στο 2,23 % (!!) επί του ΑΕΠ, αντιλαμβανόμαστε πως οι επιπτώσεις στο δημόσιο σχολείο θα είναι δραματικές.
Σε αυτό το τοπίο η κυβέρνηση παρέδωσε, μέσω του μνημονίου, και την παιδεία στις ορέξεις και τις επιλογές της τρόικας. Με την επιτροπή που δημιουργήθηκε το υπουργείο παιδείας θα υπακούει πλέον στις επιλογές  της ΕΕ, της ΕΚΤ και του ΔΝΤ.
Οι  δαπάνες για την παιδεία μειώνονται, λοιπόν, σταδιακά μέχρι το 2015. Στο 2,23%. Και ας προέβλεπαν, όχι μόνο οι εξαγγελίες της κυβέρνησης,  αλλά και οι δεσμεύσεις  της απέναντι στην ΕΕ, αύξηση μέχρι το 2013 στο 5% επί του ΑΕΠ, να πλησιάσει, δηλαδή, το μέσο όρο των χωρών της ΕΕ.
Η μείωση, λοιπόν, των κρατικών δαπανών από το 2009 μέχρι το 2015 θα είναι της τάξης των 1.436 εκατ. €, δηλ. μείωση κατά 19,2 % (!).

Τον Ιούλιο ανακοινώθηκε επιπλέον μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση που προβλεπόταν από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ από 2,058 δισ. € σε 1,694 δισ. € (μείωση κατά 18% περίπου), με πρόσχημα την αναδιάταξη των ποσοστών ευρωπαϊκής και εθνικής συμμετοχής (από 68% - 32% σε 85% - 15% αντίστοιχα) η οποία μάλιστα παρουσιάστηκε και ως μεγάλη επιτυχία από την κυβέρνηση. Αυτό όμως στην πράξη σημαίνει περαιτέρω μείωση των κρατικών δαπανών για την παιδεία από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του προϋπολογισμού.
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ
Τις μεγάλες περικοπές άρχισαν ήδη να τις βιώνουν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές στην καθημερινότητα της λειτουργίας των σχολείων. Μειώθηκαν δραματικά οι επιχορηγήσεις των σχολικών επιτροπών (60%) , με αποτέλεσμα την οικονομική ασφυξία του δημόσιου σχολείου και την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες του. Οι γονείς όλο και πιο συχνά καλούνται να συμβάλλουν οικονομικά στην αγορά καθημερινών ειδών πρώτης ανάγκης για τη λειτουργία του σχολείου.
Είναι σίγουρο πως τα σχολεία θα αδυνατούν να αγοράσουν το πετρέλαιο που απαιτείται για τη θέρμανση το χειμώνα, με δεδομένο πως η κυβέρνηση διπλασίασε την τιμή του.
ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το υπουργείο Παιδείας είχε ανακοινώσει την συγχώνευση 1933 σχολείων, χωρίς κανένα ουσιαστικό διάλογο με τους εκπαιδευτικούς και τις τοπικές κοινωνίες. Τελικά με αυτή την απόφαση συγχωνεύτηκαν 1523 σχολεία στην πρωτοβάθμια και 410 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αυτό είχε αποτέλεσμα να κλείσουν 1056 σχολεία, 851 από τα 10.798 (7,8%) στην πρωτοβάθμια και 205 από τα 3.185 στη δευτεροβάθμια (6,5%). Οι καταργήσεις και συγχωνεύσεις θα συνεχιστούν και την επόμενη χρονιά (2012).
ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΔΟΜΩΝ
Κατάργησε την ΠΔΣ στο Λύκειο, την ενισχυτική στο γυμνάσιο, αθλητικές τάξεις και αθλητικά σχολεία καθώς και αρκετά ολοήμερα δημοτικά σχολεία.
 Υποβάθμισε τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών σε α/θμια και β/θμια εκπαίδευση.
 Καταργεί τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών, την πολιτική αγωγή, την πληροφορική στο λύκειο, μαθήματα  που είναι απαραίτητα για τη μορφωτική συγκρότηση των νέων.
Υποβαθμίζει τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας.
Κλείνει 22 από τα 58 κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Αναστέλλει τη λειτουργία όλων των Συμβουλευτικών  Σταθμών Νέων
Καταργεί τον ΣΕΠ
Υποβαθμίζει σταδιακά και κλείνει τις βιβλιοθήκες των σχολείων (800) που φτιάχτηκαν με προγράμματα συγχρηματοδοτούμενα από ΕΕ και Ελλάδα.
Επιβάλει τμήματα  από 28-30 μαθητές, από 25,  σε γυμνάσια και λύκεια.
ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε χωρίς βιβλία. Μέχρι τα Χριστούγεννα είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί η αποστολή τους στα σχολεία.  Η κυβέρνηση κατάργησε τον οργανισμό του τα εκδίδει. Οι οικονομικοί περιορισμοί δημιούργησαν αυτό το πρωτοφανές χάος και οι μαθητές διδάσκονται από φωτοτυπίες.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Το Υπουργείο σχεδιάζει να μετατρέψει τους Δ/ντές των σχολείων σε μάνατζερ που θα ελέγχουν και θα καθορίζουν σχεδόν τα πάντα μέσω της αξιολόγησης. Επιδιώκει να καταργήσει τη συλλογικότητα και το δημοκρατικό τρόπο λήψης των αποφάσεων στους συλλόγους διδασκόντων, να περιορίσει τις αρμοδιότητες του συλλόγου διδασκόντων.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ
Όσον αφορά τις εκπαιδευτικές αλλαγές που προωθούνται (νέο σχολείο, νέο λύκειο), αυτές στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των “αξιών” του “σχολείου της αγοράς” και της κατάρτισης, σε συνάφεια με τις αντίστοιχες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του “επιχειρηματικού πανεπιστήμιου”,  που προωθούνται με το νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.. Η πολιτική αυτή  οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, στο άνοιγμά της σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών. 
ΕΚΘΕΣΗ ΟΟΣΑ
Σύμφωνα με έκθεση που παρήγγειλε το Υπουργείο Παιδείας στον ΟΟΣΑ, για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης στην Ελλάδα ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί και όχι οι εφαρμοζόμενες πολιτικές εδώ και πολλά χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό πως στην έκθεση του ΟΟΣΑ προβάλλεται ως πρώτο μέτρο η αύξηση του εργασιακού φόρτου των εκπαιδευτικών μέσω και της αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών.


ΜΕΙΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
(ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ, ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ)
Τη διετία 2010 -2011 έγινα 3400 προσλήψεις, ενώ συνταξιοδοτήθηκαν  17.500, κάτω κυρίως από την απειλή των συνταξιοδοτικών δυσμενών αλλαγών. Σύνολο εκπαιδευτικών 160.000 (περίπου 10% μείωση).
ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Με τις καταργήσεις σχολείων, την αύξηση του ανώτατου αριθμού ανά τμήμα και την κατάργηση εκπαιδευτικών υπηρεσιών το Υπουργείο Παιδείας δημιουργεί σε αρκετές περιπτώσεις τεχνητές υπεραριθμίες και επιδιώκει να μετακινήσει υποχρεωτικά εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα.
Απειλεί τώρα πλέον ευθέως για μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε άλλες υπηρεσίες, εργασιακή εφεδρεία και απολύσεις. Ανακοινώθηκαν 120.000 απολύσεις στο δημόσιο μέχρι το 2013. Θεσμοθέτηση εργασιακής εφεδρείας  και απολύσεων (άγνωστος αριθμός στην εκπαίδευση).
Παράλληλα μέσα από το εθνικό επιχειρησιακό πρόγραμμα του Υπουργείου Εργασίας με τίτλο «Κοινωνική Εργασία»  η Κυβέρνηση προωθεί ακόμη περισσότερο την ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και δημιουργεί μεσαιωνικές  συνθήκες για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς. Οι άνεργοι θα υπογράφουν σύμβαση με μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) και στη συνέχεια θα υπενοικιάζονται από τους φορείς αυτούς στους δήμους για να εργαστούν.
ΜΙΣΘΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Μέτρα, μέτρα, μέτρα. Οι μισθοί και οι συντάξεις συνεχώς μειώνονται  και συνεχώς λαμβάνονται και άλλα μέτρα. Κάθε 2-3 μέρες η κυβέρνηση ανακοινώνει νέα μέτρα!
Το συνολικό ετήσιο καθαρό εισόδημα των εκπαιδευτικών ήδη μειώθηκε κατά 4 μηνιαίους μισθούς, αν υπολογίσουμε τις περικοπές, τις νέες κρατήσεις και τους νέους φόρους, δηλ περίπου 20%.
Το νέο μισθολόγιο προβλέπει μια πρόσθετη περικοπή 20% στα εισοδήματα των εκπαιδευτικών και συνδέει το μισθό με την παραγωγικότητα και την απόδοση.
  20 - 40+ % ετήσια μείωση εισοδήματος
  Ετήσιο καθαρό εισόδημα: 8.500-17.500 €
  Μηνιαίο καθαρό μισθό: 577 - 680 (1ος χρόνος)– 1371 € (μετά από 35 χρόνια)
  Η μισθολογική εξέλιξη μετά από σκληρή αξιολόγηση
  Περιορισμένες θέσεις στη νέα βαθμολογική-μισθολογική πυραμίδα.
Ο μισθός των Ελλήνων εκπαιδευτικών ο οποίος ήταν στο 50% του μ.ο. του μισθού των εκπαιδευτικών στην ευροζώνη, ήδη έμεινε ο μισός αυτά τα δύο χρόνια.
 Τελευταία η κυβέρνηση ανακοίνωσε ένα νέο χραάτσι για τα σπίτια που θα πληρώνεται μέσα από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Είναι καθαρό πως δεν θα σταματήσουν να παίρνουν νέα μέτρα αν δεν τους σταματήσουμε εμείς με τους αγώνες μας.
ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ – ΑΥΞΗΣΗ ΟΡΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ
Αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας στα 70 από 60 η 65 (ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας).
Αυξήθηκαν τα έτη υπηρεσίας σε 40 από 35 (για πλήρη σύνταξη).
Καταργήθηκε η ειδική διάταξη για τους εκπαιδευτικούς που προέβλεπε την χορήγηση μειωμένης σύνταξη (30/35) με 30 χρόνια υπηρεσίας στα 60 χρόνια.
Ανάλογες περικοπές με τους μισθούς έγιναν και στις συντάξεις των εκπαιδευτικών (κύριες και επικουρικές) και ετοιμάζονται και άλλες.



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ (αιτήματα- κινητοποιήσεις)
Απέναντι στη λαίλαπα που ήρθε και συνεχίζεται οι εργαζόμενοι βροντοφωνάζουμε πως υπάρχει λύση.   Υπάρχει άλλη πολιτική! Το χρέος δεν το δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Δεν το αναγνωρίζουμε. Απαιτούμε τη διαγραφή του.

·                     ΝΑ ΑΝΑΤΡΑΠΕΙ ΤΩΡΑ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ  ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΠΟΥ ΘΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΤΗΝ  ΙΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ. ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΤΡΟΪΚΑ ΑΠΟ ΤΗ ΧΩΡΑ.
·                     Να καταργηθεί το βάρβαρο και δουλοπρεπές μνημόνιο κυβέρνησης - ΕΕ - Δ.Ν.Τ., το μεσοπρόθεσμο αλλά και όλα τα μέτρα που απορρέουν από αυτά.
·                     ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΜΑΣ,  ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΥΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
·                     Να ανατραπούν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές σε όλη την Ευρώπη..

Μαζί με τους άλλους εργαζόμενους οργανώσαμε 24ωρη απεργία στις 5 Οκτώβρη και ετοιμάζουμε μια νέα απεργία στις 19 Οκτώβρη. Οργανώνουμε συλλαλητήρια κάθε εβδομάδα, διαμαρτυρίες και καταλήψεις κτιρίων. Οι μαθητές και οι φοιτητές έχουν προχωρήσει σε καταλήψεις σχολείων και σχολών. Το τελευταίο χρόνο έγιναν 12 απεργιακές κινητοποιήσεις με πολύ μεγάλα συλλαλητήρια σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Η κυβέρνησης αντιμετωπίζει με βία και αυταρχισμό και τις κινητοποιήσεις και δεν διστάζει να κτυπά πολίτες ακόμα και παιδιά.

Επειδή πιστεύουμε πως η Ελλάδα είναι η αρχή, σε ολόκληρη την Ευρώπη εφαρμόζονται ή σχεδιάζεται να εφαρμοστούν ανάλογες πολιτικές (ιδιαίτερα  στις χώρες του ευρωπαϊκού νότου) πιστεύουμε πως απαιτείται να γίνει πράξη ο αγωνιστικός συντονισμός όλων των ομοσπονδιών, όλων των εργαζομένων, της νεολαίας και των κοινωνικών κινημάτων των χωρών της Ευρώπης.
Είναι καθήκον μας να ανατρέψουμε αυτέ τις πολιτικές που διαλύουν τα εργασιακά μας δικαιώματα, το κοινωνικό κράτος και τη δημόσια εκπαίδευση στην Ευρώπη.
Προτείνουμε  να οργανωθούν κινητοποιήσεις όπως απεργίες, διαδηλώσεις, καταλήψεις δημοσίων κτιρίων και άλλες μορφές αγώνα. Η ETUCE και η EI μπορούν και πρέπει να αναλάβουν ένα συντονιστικό ρόλο σε αυτό τον αγώνα.
Με τους κοινούς μας αγώνες μπορούμε να ανατρέψουμε τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές στην Ευρώπη. Πιστεύουμε πως οι εργαζόμενοι θα νικήσουμε. Όλοι μαζί για μια άλλη Ευρώπη.

Αθήνα 15/10/11
                        Κοτσιφάκης Θέμης, ΓΓ του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Κομνηνός Μαντάς, πρόεδρος του ΔΣ της ΔΟΕ

Παράρτημα 2: το ψήφισμα της ETUCE

  ΕΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ETUCE ΓΙΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Δήλωση από της Επιτροπή της ETUCE που συνεδρίασε στις 10-11 Οκτωβρίου 2011

Από την περασμένη εβδομάδα, η σειρά των μέτρων λιτότητας  που επιβλήθηκε  στην Ελλάδα από την Τρόικα  (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) ως προϋπόθεση για την παροχή νέας οικονομικής βοήθειας ξεπέρασε τα όρια, προκαλώντας μία ισχυρή αντίδραση από το σύνολο του συνδικαλιστικού κινήματος  στην Ευρώπη και παγκοσμίως.
Η ομάδα από την Τρόικα πληροφόρησε την Ελληνική κυβέρνηση, με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα ότι η βοήθεια θα παρασχεθεί μόνο εάν η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας ανατραπεί νόμιμα, ανεξάρτητα από την άποψη των Ελλήνων κοινωνικών εταίρων. Η Εθνική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, μία διάταξη στο Ελληνικό Σύνταγμα, αποτελεί τον κινητήριο μοχλό των εργασιακών σχέσεων στην Ελλάδα. Αυτή εγκαθιστά τους μηχανισμούς συλλογικής διαπραγμάτευσης, την κατώτατη αμοιβή και άλλες εργασιακές συνθήκες για όλους τους τομείς. Πιο συγκεκριμένα, η Τρόικα απαιτεί να ακυρωθούν όλες οι Εθνικές και κλαδικές συλλογικές συμβάσεις και να μην εφαρμοστούν ποτέ άλλες, τόσο στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα, ανοίγοντας το δρόμο για τη δημιουργία οποιουδήποτε είδους εργασιακού συμβολαίου  μέσω ατομικής διαπραγμάτευσης μεταξύ του εργαζόμενου και του εργοδότη.
Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι αυτό το «μέτρο» δεν είχε ποτέ συζητηθεί εκ των προτέρων  ούτε με τους Κοινωνικούς Εταίρους ούτε – απ’ όσο γνωρίζουμε- ακόμη και με την Ελληνική Κυβέρνηση. Οι Έλληνες κοινωνικοί εταίροι, περιλαμβανομένων των εργοδοτών, έχουν άμεσα και ομόφωνα αποκηρύξει αυτή την απίστευτη πρόταση. Η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ έχουν καλέσει σε 24ώρη γενική απεργία στις 19 Οκτωβρίου, ακολουθώντας την επιτυχημένη απεργία στο δημόσιο τομέα στις 5 Οκτωβρίου. Η ΓΣΕΕ σημειώνει ότι, έπειτα από μήνες πιέσεων από την Τρόικα, αυτή η κίνηση αποτέλεσε το τελευταίο χτύπημα για την καταστολή των εθνικών και των κλαδικών συλλογικών συμβάσεων.  Έπειτα από τις συνεχείς αποτυχίες της, η Τρόικα αποφάσισε απλώς να διαγράψει το συλλογικό σύστημα διαπραγμάτευσης στο σύνολό του. Την ίδια στιγμή ανακοινώθηκε μία νέα σειρά  περικοπών στις δημόσιες δαπάνες, πλήττοντας μία ακόμη φορά τις συντάξεις και αυξάνοντας στις 30.000 τον αριθμό των άμεσων απολύσεων  στο δημόσιο τομέα.
Ένα έτος λιτότητας στην Ελλάδα έχει δείξει ότι οτιδήποτε παρουσιάζεται ως θεραπεία, μόνο επιδεινώνει την  ασθένεια. Η λιτότητα οδηγεί στην ύφεση που η ίδια οδηγεί σε περισσότερη λιτότητα και αυτή οδηγεί σε βαθύτερη ύφεση. Ό, τι επέβαλλε η Τρόικα δημιούργησε έναν φαύλο κύκλο στον οποίο οι πιο αδύναμες ομάδες στην κοινωνία πληρώνουν το υψηλότερο τίμημα. Ένας στους δύο έλληνες είναι άνεργοι. Η ανεργία στις εν ενεργεία γυναίκες  αγγίζει τώρα το ιστορικό ποσοστό του 17% (11% για τους άνδρες), και το μισθολογικό χάσμα με βάση το φύλο έχει αυξηθεί κατά 20 %  αφότου εφαρμόστηκαν τα πρώτα μέτρα λιτότητας. Εφαρμόστηκαν έκτακτοι φόροι π.χ. μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, ανεξάρτητα από το εισόδημα και το πλούτο των ανθρώπων, καθιστώντας επομένως αδύνατη τη διαβίωση για χιλιάδες οικογένειες.
Τα διεθνή ιδρύματα που υποτίθεται ότι ενεργούν για το κοινό καλό φαίνεται ότι ενδιαφέρονται  μόνο για τις χρηματοοικονομικές αγορές σαν να ήταν η μόνη απάντηση στην κρίση  το ανεξέλεγκτο χρηματοοικονομικό σύστημα όπου οι κερδοσκόποι  μπορούν να οδηγήσουν τη χώρα σε χρεοκοπία. Η απροθυμία των Ευρωπαίων ηγετών να εγκαταστήσουν ένα σύστημα σταθερότητας το οποίο θα μπορούσε να βοηθήσει αποτελεσματικά την Ελλάδα και άλλες χώρες σε κίνδυνο, φαίνεται να είναι η μεγαλύτερη απειλή για την Ευρωπαϊκή ανάκαμψη. Αντιθέτως, υπάρχει αίτημα για περισσότερο από το ίδιο φάρμακο. Παρά τα αυστηρά μέτρα λιτότητας δεν υπάρχει ελπίδα για μείωση του χρέους. Για την Ελλάδα απεναντίας το χρέος θα φτάσει τα  σύντομα  στο 200% του ΑΕΠ  ποσό το οποίο θα είναι αδύνατο να αποπληρώσει ο Ελληνικός πληθυσμός. Η χρεοκοπία προβάλλει στη γωνία.
Αυτό το οποίο διακυβεύεται τώρα στην Ελλάδα  αφορά όλους τους εργαζόμενους  από όλους τους τομείς, σε όλες τις χώρες ειδικά στην Ευρώπη.
Αποτελεί καθήκον μας να μην αφήσουμε  ένα αποτυχημένο χρηματοοικονομικό σύστημα να αδράξει την ευκαιρία  της ελληνικής περίπτωσης προκειμένου να δοκιμάσει την ικανότητα επιβολής της αγριότερης μορφής καπιταλισμού στο λαό μιας κυρίαρχης χώρας.
Η ETUCE καλεί όλες τις οργανώσεις –μέλη να εκφράσουν άμεσα την αλληλεγγύη τους προς τους έλληνες συναδέλφους με επιστολές υποστήριξης και έγγραφο διαμαρτυρίας προς τις Κυβερνήσεις.
H ETUCE καλεί την ETUC και το συνδικαλιστικό κίνημα στην Ευρώπη να οργανώσουν μία έκτακτη συνδιάσκεψη, χωρίς καμία καθυστέρηση, προκειμένου να δώσουν μία ισχυρή και ενιαία απάντηση στην επίθεση κατά της Ελλάδας.   

Παράρτημα του ψηφίσματος της ETUCE
ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΛΙΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Από την Άνοιξη του  2010, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο έχουν τοποθετήσει μερικές «ειδικές ομάδες» αποτελούμενες από προσωπικό προερχόμενο από τα τρία ιδρύματα, επιφορτισμένες με τη διεξαγωγή των διαδικασιών μεταρρύθμισης λιτότητας στην Ελλάδα. Σε συνέχεια των συστάσεων της ειδικής ομάδας για τον τομέα της εκπαίδευσης, η Ελληνική Κυβέρνηση έχει εφαρμόσει μία σειρά μέτρων λιτότητας. Κάτωθι παρατίθενται παραδείγματα των επιπτώσεων αυτών των μέτρων  για τον τομέα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα (τα στοιχεία παρασχέθηκαν από την ΟΛΜΕ-Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης).
-          Χρηματοδότηση της Εκπαίδευσης: Οι δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση έχουν μειωθεί από 2,94% του Αεγχπ το 2009, στο 2,75% του προϋπολογισμού για το 2011, με τη δέσμευση  να φτάσει το 2,23% το 2015. Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι ο μέσος όρος των δημοσίων δαπανών για την εκπαίδευση στις χώρες του ΟΟΣΑ το 2008 ήταν 6,5% του Αεγχπ.
-          Χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών: Η χρηματοδότηση για τις σχολικές επιτροπές μειώθηκε  κατά 60%.
-          Κλείσιμο σχολείων: 1056 σχολεία  έχουν κλείσει μεταξύ των οποίων  851 από τα 10.798 (7.8%) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και 205 από τα 3.185 (6.5%) στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
-          Μη αντικατάσταση των εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται: Το 2010-2011 συνταξιοδοτήθηκαν 17.500 εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόνο 3.400.
-          Μισθοί των εκπαιδευτικών: Έγιναν περικοπές στους μισθούς από 18% έως 40% (οι τελευταίες έγιναν με βάση το νέο νόμο για το μισθολόγιο).
-          Συντάξεις: Η ηλικία συνταξιοδότησης μεταβλήθηκε από τα 60 έτη για τις γυναίκες και τα 65 για τους άνδρες, στα 70 έτη. Μεταβλήθηκε επίσης  ο αριθμός των ετών εργασίας για τη διεκδίκηση των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων από τα 35 στα 40 έτη. Δεν είναι πλέον δυνατή η πρόωρη συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών.
-          Εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών: Μεταξύ άλλων μέτρων, ορισμένοι εκπαιδευτικοί πληρώνονται με ωριαία αντιμισθία, ο αριθμός των μαθητών έχει αυξηθεί σε 28 με 30 άτομα, και έχει επιβληθεί η κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα (μερικοί εκπαιδευτικοί πρέπει τώρα να εργαστούν μακριά από τη μόνιμη κατοικία τους). Μερικοί άνεργοι εκπαιδευτικοί θα αναγκάζονται να αναλάβουν διδακτικές κακοπληρωμένες εργασίες για λογαριασμό των δήμων (μέσω ΜΚΟ).
-          Προγράμματα σπουδών και βιβλία: Η ειδική ομάδα της Τρόικα για την εκπαίδευση έχει επεκτείνει την επιρροή της στο περιεχόμενο των προγραμμάτων σπουδών της ελληνικής εκπαίδευσης, συνιστώντας μία προσέγγιση  για την εκπαίδευση προσανατολισμένη στην αγορά εργασίας. Καταργούνται τα μαθήματα καλλιτεχνικών και της Πολιτικής Αγωγής. Μειώνονται οι ξένες γλώσσες καθώς και τα μαθήματα συμβουλευτικής και σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού. Η νέα σχολική χρονιά, Σεπτέμβριος 2011, άρχισε χωρίς σχολικά βιβλία. Ο οργανισμός που παρείχε  τα σχολικά βιβλία στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση έκλεισε, και 800 σχολικές βιβλιοθήκες πρόκειται να κλείσουν σύντομα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου