Δευτέρα, 25 Απριλίου 2011

ΣΤΟΝ ΟΟΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΠΟΔΟΣΗ.....


Δημοσιεύτηκε στο ένθετο ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ της Κυριακάτικης Αυγής (23/4/11)

του Κοτσιφάκη Θεμιστοκλή
μέλους  Δ.Σ. ΟΛΜΕ

«Δεν υπάρχει μνημόνιο στην εκπαίδευση», διακηρύσσουν στις συνεντεύξεις τους στα ΜΜΕ η Υπουργός και η Υφυπουργός Παιδείας. Το μνημόνιο «3» και «4» όμως άλλα γράφουν. Η κυβέρνηση υπογράφοντάς τα ανέλαβε την ευθύνη να συστήσει μιαν επιτροπή για να προτείνει λύσεις για την ασφυκτικότερη διαχείριση των ήδη ελάχιστων πόρων που διατίθενται για την εκπαίδευση.
Και όχι μόνο αυτό, στην ανά τρίμηνο έκθεσή της προς την τρόικα η κυβέρνηση θα πρέπει να δίνει λογαριασμό για το τι έκανε και τι δεν έκανε για την εκπαίδευση. Μέχρι και η ψήφιση νόμου για την ποιότητα της εκπαίδευσης καθώς και για την εφαρμογή του θα ελεγχθεί η κυβέρνηση από την τρόικα!! (Μνημόνιο 4, σελ. 17.18, 25,31, 33 οι παράγραφοι με τίτλο «αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος»*).
Κατά τα λοιπά η εκπαίδευση αποτελεί θέμα των εθνικών κρατών…..
Για να είναι πλήρης η παράδοση στους διεθνείς οργανισμούς και κυρίως στο ΔΝΤ,  η κυβέρνηση επέλεξε, προφανώς σε συνεργασία μαζί τους, τον ΟΟΣΑ για να του αναθέσει αφιλοκερδώς και ανταποδοτικώς την παραπάνω έκθεση «για την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της  Ελληνικής δημόσιας εκπαίδευσης». Το  έργο θα μας κοστίσει 127.653 €, χωρίς να υπολογίσουμε τους φόρους και τις κρατήσεις και θα πληρωθεί και αυτό από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ. Για 75 μέρες εργασίας μιας ολιγομελούς ομάδας (3-5 άτομα), δεν είναι και άσχημα οι αμοιβές αυτές… Αν είναι να φτιάξουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα, ε, ας πληρώσουμε και κάτι παραπάνω.
Στο έργο αυτό προβλέπεται πιο συγκεκριμένα να γίνουν μεταξύ άλλων και τα παρακάτω:
-          Περιγραφή του εκπαιδευτικού μας συστήματος και συγκριτική ανάλυση των δεδομένων!! Μήπως αυτό έχει ξαναπληρωθεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια;
-          Πως θα εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη «αποδοτικότητα» στους εκπαιδευτικούς όχι μόνο μέσα στο σχολείο αλλά και ανάμεσα στο σχολείο και την περιφέρεια. Αυτό σε απλά ελληνικά σημαίνει το μέγιστο ξεζούμισμα του εκπαιδευτικού.
-          Πως θα επιτευχθεί η μεγαλύτερη δυνατή «σύμπραξη δημοσίων και ιδιωτικών επενδύσεων στο σχολικό σύστημα». Δηλαδή λιγότερο κράτος και περισσότεροι ιδιώτες και στο εκπαιδευτικό σύστημα. Το κράτος φεύγει, τα ιδιωτικά κεφάλαια έρχονται…
-          Ανάλυση δεδομένων της «αποτελεσματικότητας/αποδοτικότητας» της ανώτατης εκπαίδευσης, προσανατολισμένη μάλιστα προς τη ζήτηση και την αγορά, την ενίσχυση της διοίκησης και της αξιολόγησης των ιδρυμάτων με στόχο την ισχυρότερη σχέση «μεταξύ πόρων και αποτελεσμάτων», ώστε να ανταποκρίνονται περισσότερο στις «τοπικές και εθνικές οικονομίες»! Η πιο χυδαία παράδοση δηλαδή των ΑΕΙ και ΤΕΙ στην αγορά εργασίας και στις ανάγκες των επιχειρήσεων. Μέχρι και το νέο νόμο πλαίσιο για τα ΑΕΙ θα σχεδιάσουν μαζί με την Ελληνική Κυβέρνηση.
-          Και τέλος θα μας κάνει και τις απαραίτητες συστάσεις που λόγω μνημονίου θα πρέπει να εφαρμόσουμε με ευλάβεια και ταχύτητα.

Και αν δεν έχουμε ακόμη αντιληφθεί τι θα σημάνει η υιοθέτηση από την κυβέρνηση των συστάσεων του ΟΟΣΑ, ας δούμε τις εκτιμήσεις της Διεθνούς Συνομοσπονδίας Εκπαιδευτικών (Education International-Ε.Ι.) για τη φετινή έκθεση του ΟΟΣΑ, με τίτλο «Η εκπαίδευση με μια ματιά 2010». Αναφέρει λοιπόν η Ε.Ι. πως «ο ΟΟΣΑ υποστηρίζει μια πιο αποδοτική δαπάνη και επιπρόσθετα ενδυνάμωση των μηχανισμών της αγοράς στη δημόσια εκπαίδευση, ακόμη και μετά από αρκετά χρόνια οδυνηρών συνεπειών της οικονομικής κρίσης, που προκάλεσαν οι αχαλίνωτες αγορές». Αυτές οι πολιτικές που συστήνει ο ΟΟΣΑ αναφέρει η Ε.Ι.  «είχαν ως αποτέλεσμα τις περικοπές στον προϋπολογισμό για την εκπαίδευση», (το βιώνουμε και στην Ελλάδα έντονα με το 2,75% επί του ΑΕΠ για την παιδεία), «το κλείσιμο σχολείων», (που ζούμε και στην εκπαίδευσή μας αυτό το διάστημα, με την κα Διαμαντοπούλου να προσπαθεί να μας πείσει για τα «παιδαγωγικά» κριτήρια των συγχωνεύσεων-καταργήσεων σχολείων), και τέλος όπως αναφέρει η Ε.Ι. «τις απολύσεις εκπαιδευτικών». 
Μπροστά σε αυτή τη δραματική κατάσταση, μόνο η ενωτική δράση όλων των εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών μπορεί να αποτρέψει τα χειρότερα. Και αυτό είναι που φοβούνται. 

Αθήνα, 4/4/11

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου