Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

“ΝΕΟ” ΛΥΚΕΙΟ ΜΕ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΑ ΥΛΙΚΑ....


των ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ ΕΛΕΝΗΣ και ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ
ΜΕΛΩΝ Δ.Σ. ΟΛΜΕ
Το Υπουργείο Παιδείας για μια ακόμη φορά δεν πρωτοτύπησε. Μετά τις συνεχείς διαρροές προς τον τύπο με διάφορες παραλλαγές και την καθοδηγούμενη “έρευνα” - δημοσκόπηση της GPO για το Λύκειο, επέλεξε την ημέρα της πανεκπαιδευτικής απεργίας – ημέρα αντίστασης των εκπαιδευτικών στην υποβάθμιση και τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης που επιβάλει η πολιτική του μνημονίου – να εξαγγείλει το “νέο” λύκειο, αποδεικνύοντας έτσι τον πανικό της μπροστά στις αντιδράσεις που ξεσήκωσαν οι καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα.
Δεν σεβάστηκε ούτε αυτά τα όργανα που προσδίδουν νομιμοποίηση στην πολιτική της, το ΕΣΥΠ του “διαλόγου”, αφού θα καταθέσει σε αυτό τις προτάσεις της μετά τη χθεσινή ανακοίνωσή τους. Δε σεβάστηκε ούτε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, αφού το προσωπικό του διαμαρτύρεται με ανακοίνωσή του πως δεν έχει συζητηθεί τίποτα στα αρμόδια όργανα!
Η βασική μας κριτική στο σχέδιο για το «νέο» λύκειο που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας εστιάζεται στα παρακάτω:

·         δεν εντάσσει το λύκειο στην 12 χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση,
·         στοχεύει  στην εκμάθηση δεξιοτήτων και ικανοτήτων που έχει ανάγκη η αγορά, και όχι στη στέρεη γενική μόρφωση που δημιουργεί ολοκληρωμένες προσωπικότητες και πολίτες,
·         δεν εξετάζει με ενιαίο τρόπο το Γενικό με το Επαγγελματικό Λύκειο (θα ακολουθήσει γι αυτό άλλη εξαγγελία μετά το Πάσχα, υποβαθμίζοντας για ακόμα μια φορά τη σημασία της ΤΕΕ ως δευτερεύουσας) και δεν αντιμετωπίζει την προοπτική του Ενιαίου Λυκείου θεωρίας και πράξης,
·         καταργεί μαθήματα γενικής παιδείας και μόρφωσης και ειδικά στη Β΄ και Γ' Λυκείου οδηγεί τους μαθητές μέσω των  επιλογών στην εξειδίκευση,
·         συνεχίζει και διευρύνει τη μετατροπή του λυκείου από αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα σε προθάλαμο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
·         μετατρέπει όλο το λύκειο σε ένα ανταγωνιστικό βαθμοθηρικό σχολείο, που παρά τις διακηρύξεις, θα αυξήσει την ανάγκη για φροντιστήρια και θα φουντώσει την παραπαιδεία, γι αυτό και δεν εξαγγέλλει ταυτόχρονα και το σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
·         οι ομαδικές εργασίες που προβλέπονται δεν συνοδεύονται από την αναγκαία στήριξη σε υλικοτεχνική υποδομή (π.χ. βιβλιοθήκες, εργαστήρια, πρόσβαση στο διαδίκτυο κλπ) και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, με αποτέλεσμα και αυτό το μέτρο να λαμβάνει ταξικά χαρακτηριστικά (π.χ. τα παιδιά των ευπορότερων οικογενειών θα έχουν μεγαλύτερες  δυνατότητες πρόσβασης σε πηγές κλπ),
·         επαναλαμβάνονται οι διακηρύξεις ότι με το νέο λύκειο θα έχουμε κατάργηση της παπαγαλίας και προαγωγή της κριτικής σκέψης, αλλά τα ίδια μας έλεγε και ο κ./Αρσένης το 1997, δημιουργώντας το σημερινό εξετασιοκεντρικό σχολείο των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ,
·         στη μεταρρύθμιση της κας Διαμαντοποϋλου δεν θα υπάρξουν νέα βιβλία, παρόλα αυτά θα «καλλιεργείται η κριτική σκέψη και η εμβάθυνση του αντικειμένου»!

Τέλος καμιά σοβαρή αλλαγή στην εκπαίδευση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την αναγκαία αύξηση των δαπανών για την παιδεία και την ουσιαστική πολύπλευρη στήριξη των εκπαιδευτικών. Και τα δύο αυτά στοιχεία έχουν όμως θυσιαστεί στην πολιτική του μνημονίου που επιδιώκει το φτηνό και ιδιωτικοποιημένο σχολείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου