Δραματικά κενά εκπαιδευτικών
Απαιτούνται χιλιάδες συμπληρωματικοί διορισμοί άμεσα
Δραματικές αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις και στη δημόσια εκπαίδευση από τα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση για τη λειτουργία των σχολείων, κάτω από τις επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΔΝΤ.του ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ,
ΜΕΛΟΥΣ Δ.Σ. ΟΛΜΕ,
Η δραματική μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών (διορίζονται εφέτος οι λιγότεροι στην τελευταία 15ετία – με μείωση κατά 50% σε σχέση με πέρυσι), σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που υποχρεώθηκαν εφέτος σε πρόωρη συνταξιοδότηση (7.536 το 2010, σε σύγκριση με τις 2.610 το 2009), εξαιτίας των αντιασφαλιστικών μέτρων που ψήφισε η κυβέρνηση πρόσφατα και που αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να εργάζονται ακόμα και στα 70 τους στην τάξη, θα έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη σοβαρών κενών στο διδακτικό προσωπικό.
ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΟΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ
Πιο δραματικά θα είναι τα προβλήματα σε μεγάλες περιοχές όπου παρατηρείται αυξημένος αριθμός εκπαιδευτικών που συνταξιοδοτούνται (π.χ. Α΄ Αθήνας το 11,2% του εκπαιδευτικού δυναμικού, Αν. Θεσσαλονίκη το 13,9%, Λάρισα το 9,5%, Γιάννινα 9,3%, Μεσσηνία 10,4% κ.λπ.!!) καθώς και σε βασικές ειδικότητες των εκπαιδευτικών όπως φιλόλογοι το 10,1% των υπηρετούντων, μαθηματικοί το 9,9%, φυσικοί-χημικοί-βιολόγοι κ.λπ. το 8,5%!!
Το θέμα λαμβάνει μεγάλη διάσταση αν σκεφτεί κανείς πως σε αυτές τις περιοχές δεν έγιναν καθόλου (π.χ. Αττική, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κ.λπ.) διορισμοί εκπαιδευτικών τουλάχιστον στις 3 βασικές ειδικότητες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί-χημικοί).
Συνολικά παραιτείται το 8% του συνολικού εκπαιδευτικού δυναμικού που υπηρετούσε στα σχολεία της δευτεροβάθμιας τη σχολική χρονιά 2009-10 (συνταξιοδοτούνται 7536 σε σύνολο 94264 υπηρετούντων μονίμων και αορίστου χρόνου-ΙΔΑΧ καθηγητών και καθηγητριών.
(δείτε τους σχετικούς πίνακες που επισυνάπτονται)
ΚΕΝΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ένας πρόχειρος υπολογισμός των πιθανών κενών αυτή τη στιγμή τα ανεβάζει στις 11 με 12 χιλιάδες μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει την κατάσταση με την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, κάτι που πρακτικά σημαίνει συνενώσεις ή και καταργήσεις τμημάτων, καθώς και την υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικών σε άλλο νομό ή ακόμα και σε άλλη περιφέρεια, για να συμπληρώσουν το ωράριό τους.
Και τα δύο αυτά μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση, θα δημιουργήσουν περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται πως θα λύσουν και θα έχουν αρνητική επίπτωση στην ποιότητα του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Παρά το γεγονός πως η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διακήρυσσε σε όλους τους τόνους πως δεν θα γίνουν αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε εκτός σχολείου υπηρεσίες, ήδη έχουν αποσπαστεί 2. 815 εκπαιδευτικοί για την επόμενη χρονιά από την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (2.150). Και βέβαια μπορεί να είναι ο μισός αριθμός αποσπάσεων από την περσινή χρονιά, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ισχύει η διακήρυξη Διαμαντοπούλου «ότι γυρίζουν όλοι στα σχολεία». Ακόμη δεν έχει τελειώσει αυτή η διαδικασία των αποσπάσεων. Ήδη με νέα εγκύκλιο (101536/Δ1) που υπογράφεται από την Υπουργό Παιδείας στις 19-8-10, «δίνεται η δυνατότητα υποβολής αιτήσεων απόσπασης σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι δεν είχαν υποβάλει σχετική αίτηση για απόσπαση σε Γραφεία Περιφερειακών Διευθύνσεων, Διευθύνσεων και τα Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2010-2011 και επιθυμούν να αποσπαστούν στα εν λόγω Γραφεία, να υποβάλουν αιτήσεις απόσπασης στη Διεύθυνση ή το Γραφείο που ανήκουν οργανικά από 20-8-2010 έως και τις 12.00’ της 23ης Αυγούστου 2010». Πέρα από όλα άλλα που σημειώσαμε η διαδικασία εξπρές (εξαιρετικό δείγμα διαφάνειας που τόσο «αγαπάει» η κυβέρνηση) στα μέσα Αυγούστου αφορά προφανώς «μιλημένους» και «δικά μας παιδιά». Για παράδειγμα οι νέοι προϊστάμενοι διευθύνσεων που μόλις «αξιοκρατικά» επιλέγηκαν χρειάζονται τους δικούς τους ανθρώπους!!
(Το θαύμα της αξιολόγησης και της αξιοκρατίας έκανε για μια ακόμη φορά το θαύμα του!! Πως γίνεται με αυτή την «αξιοκρατική αξιολόγηση» που τόσο διαφημίζεται ως θεραπεία για όλα τα δεινά, όταν αλλάζουν οι κυβερνήσεις να αλλάζουν όλοι οι προϊστάμενοι της εκπαίδευσης και κατά μια εντελώς διαβολική σύμπτωση, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, να πρόσκεινται στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα; Ερώτημα μάλλον αφελές και ρητορικό).
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
Αυτό που απαιτείται άμεσα να γίνει είναι η αύξηση του αριθμού των διορισμών ούτως ώστε όλα τα κενά να καλύπτονται με μόνιμους εκπαιδευτικούς, έγκαιροι διορισμοί αναπληρωτών εκπαιδευτικών όπου υφίσταται ανάγκη αναπλήρωσης, και η κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων και των αναπληρωτών μειωμένου ωραρίου.
Επίσης, αναγκαία είναι η νομοθετική κατοχύρωση των 25 μαθητών ανά τμήμα ως ανωτάτου ορίου, 20 μαθητών στις κατευθύνσεις του Γενικού Λυκείου και της ΤΕΕ, και 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ ΘΕΜΗΣ, ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. ΟΛΜΕ,
http://thekotsi.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου