ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ ΕΛΕΝΗ,
ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ ΘΕΜΗΣ
ΜΕΛΗ Δ.Σ. ΟΛΜΕ
Κάθε Σεπτέμβρη στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς συζητάμε για τα προβλήματα των σχολείων. Θα έχουμε όλους τους εκπαιδευτικούς στη θέση τους ή θα υπάρχουν κενά; Θα είναι τα βιβλία στα χέρια των παιδιών; Θα σταματήσει η διπλοβάρδια; Θα έχουν όλα τα παιδιά τις υλικές προϋποθέσεις για να ξεκινήσουν ομαλά τα μαθήματά τους;
Φέτος τη «χειρότερη χρονιά μετά τη μεταπολίτευση» κατά την Υπουργό Παιδείας, η ηγεσία του Υπουργείου καμαρώνει πώς όλα είναι εντάξει. Είναι όμως έτσι;
Δυστυχώς κάτω από τις επιταγές του μνημονίου το δημόσιο σχολείο θα γνωρίσει δραματικές δυσκολίες.
Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών θα δημιουργήσουν προβλήματα στις καθημερινές ανάγκες των σχολείων με συνέπεια (ακόμη μεγαλύτερο από το σημερινό) μέρος του κόστους τους να μεταφερθεί στις οικογένειες.
Η δραματική μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών, σε συνδυασμό με τον τριπλασιασμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που υποχρεώθηκαν σε πρόωρη συνταξιοδότηση, έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη σοβαρών κενών στο διδακτικό προσωπικό.
Το υπουργείο Παιδείας υποστηρίζει πως αντιμετώπισε όλα τα κενά. Η πραγματικότητα όμως είναι πως προσπαθεί να το κάνει αυτό διαλύοντας ή υποβαθμίζοντας εκπαιδευτικούς θεσμούς.
· Δεν θα λειτουργήσει τους θεσμούς αντισταθμιστικής εκπαίδευσης δηλ. την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και την Ενισχυτική Διδασκαλία.
· Υποβαθμίζει σημαντικούς θεσμούς όπως τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
· Αναστέλλει τη λειτουργία των ΓΡΑΣΥ στα ΕΠΑΛ, αντί να τα αναβαθμίσει σε Γραφεία ΣΕΠ.
· Παρά τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για 25 μαθητές/τμήμα ως ανώτατο όριο και 27 όταν υπάρχουν ανυπέρβλητα κτιριακά προβλήματα, δημιουργούνται εκατοντάδες τμήματα με 28-30 μαθητές. Σε ορισμένες δε περιπτώσεις και πάνω από 30!
· Από την άλλη στα μουσικά, στα καλλιτεχνικά, στα ειδικά σχολεία κ.λπ. περιμένουν ακόμα τους καθηγητές ειδικότητας για να διδάξουν τα παιδιά.
· Εν τω μεταξύ χιλιάδες καθηγητές θα συνταξιοδοτηθούν μέχρι τις 10 Οκτώβρη αναπληρώνοντας τους με συμβασιούχους.
· Με παράτυπες διαδικασίες επιχειρείται η «διάθεση» καθηγητών/-τριών στην Α/θμια εκπαίδευση, καταπατώντας τις διαδικασίες που προβλέπονται και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Επιπλέον το Υπ.Παιδείας δεν απαντά στο μεγάλο παιδαγωγικό ερώτημα πώς είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός που δίδασκε πέρσι για παράδειγμα στην Γ΄ Λυκείου, φέτος να διδάσκει στην Α΄ Δημοτικού! Χωρίς καμία σχετική επιμόρφωση και παιδαγωγική στήριξη. Το μόνο που ενδιαφέρει το Υπουργείο, είναι η αριθμητική κάλυψη των κενών.
· Στα εργαστήρια πληροφορικής συνωστίζονται ακόμα και 22 μαθητές με ένα καθηγητή και από την άλλη οι καθηγητές πληροφορικής βγαίνουν υπεράριθμοι!
Με τέτοιους όρους μιλάει το Υπ.Παιδείας για ποιοτική εκπαίδευση; Αυτό είναι το πρόπλασμα του νέου σχολείου που διακηρύσσει η κα Διαμαντοπούλου;
6-10-2010
Ωραίο το κείμενο. Θα πρότεινα, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, να το στείλετε και σε κανένα άλλο blog να το διαβάσει και άλλος κόσμος εκτός εκπαίδευσης. Κάθε φορά που μιλάω με φίλους και προσπαθώ να τους εξηγήσω τί συμβαίνει στην πραγματικότητα με ρωτάνε "και γιατί δεν τα γράφετε να τα μάθει ο κόσμος;" Τα γράφουμε, αλλά τα διαβάζουμε μεταξύ μας κυρίως. Μήπως θα ήταν καλό να αρχίσουμε να τα δημοσιεύουμε και εκτός εκπαιδευτικών site;
ΑπάντησηΔιαγραφή