Τρίτη, 12 Οκτωβρίου 2010

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ “Δ.ΓΛΗΝΟΣ”
ΑΝΕΝΤΑΧΤΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)
Εκλογή αιρετών στα ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ (3/11/2010)

             Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Τη φετινή χρονιά βιώνουμε την πιο βάρβαρη επίθεση, που ανατρέπει τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα και λεηλατεί το εισόδημά μας. Η κυβέρνηση, καταπατώντας όλες τις δικές της προεκλογικές δεσμεύσεις, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση και το ΔΝΤ, επέβαλε μια πρωτόγνωρη λιτότητα. Λιτότητα που πλήττει κυρίως τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους, αυτούς δηλαδή που δεν ευθύνονται για την οικονομική κρίση. Η πρόκληση είναι μεγάλη. Οι τράπεζες, οι μεγάλες επιχειρήσεις, οι φοροφυγάδες, οι χρηματιστές του συστήματος, οι πολιτικοί που τους εκπροσωπούν, όλοι αυτοί που δημιούργησαν την κρίση, όλοι αυτοί που συσσώρευσαν αμύθητα κέρδη σε βάρος των εργαζομένων, είναι στο απυρόβλητο. Όχι μόνο δεν πληρώνουν για την κρίση, όχι μόνο κερδίζουν όσο διαρκεί, αλλά θα βγουν και κερδισμένοι μετά από αυτή.
Τα μέτρα που αποφασίζονται δεν έχουν τέλος. Το «επικαιροποιημένο» μνημόνιο καθώς και η αναθεώρηση του ελλείμματος και του δημόσιου χρέους οδηγούν σε νέα μείωση των μισθών μας. Σχεδιάζεται νέα επίθεση στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα μέσω της μείωσης της κύριας σύνταξης και των παροχών των ταμείων.
Αν τους αφήσουμε, τα μέτρα και τα μνημόνια δε θα έχουν τελειωμό. Ήδη η κυβέρνηση και οι κονδυλοφόροι της εξουσίας μάς προετοιμάζουν για τις νέες περικοπές. Η φιλολογία για το «μεγάλο» δημόσιο τομέα, τα «υπέρογκα» επιδόματα και τους «καλοπληρωμένους» δημόσιους υπάλληλους, η προσπάθεια να φέρουν σε αντιπαράθεση τους εργαζομένους μεταξύ τους κ.ά. αξιοποιούνται για να στοχοποιηθούν κατηγορίες εργαζομένων, ανάμεσα σε αυτούς και οι εκπαιδευτικοί. Οι θέσεις και το πλαίσιο αρχών που παρουσιάστηκαν για το “νέο μισθολόγιο” επιβεβαιώνουν την εκτίμησή μας ότι η Κυβέρνηση προσανατολίζεται σε ένα νέο “φτωχολόγιο”, που θα συνδέσει τον μισθό με την αξιολόγηση και θα το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την παραπέρα περικοπή των αποδοχών μας.
Η κατάσταση στην εκπαίδευση είναι επίσης δραματική. Η περικοπή των κονδυλίων του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις. Μειώθηκαν δραστικά κατά 60% οι επιχορηγήσεις προς τις σχολικές επιτροπές. Μειώθηκαν οι μόνιμοι διορισμοί, με αποτέλεσμα την επέκταση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και την ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων των μόνιμων εκπαιδευτικών. Προωθούνται η σύμπτυξη τμημάτων, με συνέπεια να έχουμε εκατοντάδες τμήματα με πάνω από 26 ή και 28 μαθητές, και η κατάργηση ή υποβάθμιση σημαντικών εκπαιδευτικών θεσμών όπως είναι η Ενισχυτική Διδασκαλία, η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης κ.ά.
Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις, η απάντησή μας δεν μπορεί να είναι άλλη από την καθολική αντίσταση και συσπείρωση μέσα από τα συνδικαλιστικά όργανα (ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ) και τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων. Δεν μπορεί να είναι άλλη από το δυνάμωμα του αυτόνομου, μαχητικού, ριζοσπαστικού και μαζικού εκπαιδευτικού κινήματος, που θα προβάλλει και θα διεκδικεί αγωνιστικά, με ένταση και διάρκεια, την επίλυση των μεγάλων προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών. Δεν μπορεί να είναι άλλη από την ανάπτυξη ενός ενωτικού κινήματος μαζί με όλους εργαζόμενους.
Μόνο με το συντονισμένο αγώνα μας μπορούμε να σταματήσουμε αυτή την πολιτική, τη νέα κοινωνική βαρβαρότητα. Δεν δεχόμαστε τις λογικές πως η πολιτική που εφαρμόζεται είναι μονόδρομος. Μονόδρομος είναι ο κοινός, συντονισμένος πανεργατικός αγώνας για την ανατροπή της. Ο κοινός αγώνας με τα συνδικάτα σε όλη την Ευρώπη, με σκοπό την ανατροπή των αντιλαϊκών μέτρων που παίρνουν οι κυβερνήσεις, η ΕΕ και το ΔΝΤ, που φορτώνουν τα βάρη της κρίσης στις πλάτες των λαών.

          Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
          Οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια (Υ.Σ.) πρέπει να στείλουν μήνυμα καταδίκης των κυβερνητικών πολιτικών, που περιθωριοποιούν και υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η σημασία που αποδίδει η κυβέρνηση στον έλεγχο των Υ.Σ. φάνηκε όταν, σε διάστημα λίγων μόνο μηνών από την εκλογή της, άλλαξε δύο φορές τη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για να εφαρμόζεται απρόσκοπτα η πολιτική της, και ο πρώτος νόμος που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή αφορούσε τη διαδικασία επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της κυβερνητικής αντίληψης για την αυτοτέλεια των Υ.Σ. είναι το «εντέλλεσθε» του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής προς τα ΠΥΣΔΕ για τις διαθέσεις εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια μέσα σε μία μέρα και η καθοδηγούμενη εντολή του για μετατροπή των διαθέσεων σε αποσπάσεις.
Τα Υ.Σ. έχουν μετατραπεί σε μηχανισμούς προώθησης της εκάστοτε κυβερνητικής πολιτικής, των πελατειακών σχέσεων, της άμβλυνσης των συνειδήσεων και της υπονόμευσης της συλλογικής δράσης. Υπήρξαν, δυστυχώς, αιρετοί τα τελευταία χρόνια που έδρασαν όχι ως εκπρόσωποι του κλάδου, αλλά ως τοποτηρητές της διοίκησης. Ανέχτηκαν αυθαιρεσίες της διοίκησης σε βάρος συναδέλφων. Μετέτρεψαν τα συλλογικά δικαιώματά μας σε υπόθεση ατομικής εξυπηρέτησης. Κινήθηκαν με γνώμονα το παραταξιακό και κομματικό συμφέρον και τις πελατειακές τους σχέσεις, χωρίς σύνδεση με τις ΕΛΜΕ και τον κλάδο. Λιγοστοί ήταν οι αιρετοί που αγωνίστηκαν για διαφάνεια, αντικειμενικότητα και δικαιοσύνη, και με συνέπεια υπερασπίστηκαν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Δεν έχουμε την αυταπάτη ότι η συμμετοχή των αιρετών στα Υ.Σ. μπορεί να ανατρέψει την πολιτική του Υπ. Παιδείας. Όμως, μια μαχητική, ανιδιοτελής και ασυμβίβαστη παρουσία στο ΚΥΣΔΕ, στα ΑΠΥΣΔΕ και στα ΠΥΣΔΕ, που θα στηρίζεται στο συνδικαλιστικό κίνημα, μπορεί να ορθώσει αντιστάσεις στις αντιεκπαιδευτικές επιλογές, να εναντιωθεί στον αυταρχισμό και να αναχαιτίσει τις αυθαιρεσίες της Διοίκησης. Πρωτίστως, όμως, οφείλουμε να ενισχύσουμε την παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος στα Υ.Σ., να κατοχυρώσουμε στην πράξη τις θέσεις μας για διαφάνεια, αντικειμενικότητα και ισότιμη μεταχείριση όλων των συναδέλφων, να προτάξουμε στις διεκδικήσεις μας την αγωνία των συναδέλφων μας.

Με την ψήφο μας στις εκλογές των αιρετών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια έχουμε την ευκαιρία:
  • να δυναμώσουμε την αντίσταση στον αυταρχισμό και στην αυθαιρεσία της διοίκησης,
  • να γυρίσουμε την πλάτη στο μικροκομματισμό και την αδιαφάνεια,
  • να προβάλουμε πιο έντονα το αίτημά μας για ενίσχυση και διεύρυνση των δημοκρατικών και συλλογικών διαδικασιών στην εκπαίδευση,
  • να δείξουμε το δρόμο της ενότητας και της διεκδίκησης απέναντι σε εκείνους που με προσχήματα και υπεκφυγές αρνούνται την κοινή εκλογική κάθοδο των δυνάμεων της εκπαιδευτικής Αριστεράς σε όλα τα Υ.Σ., επιλογή που θα περιόριζε την απήχηση των παρατάξεων του δικομματισμού, που συντηρούν τη σημερινή κατάσταση,
  • να εκλέξουμε αιρετούς που θα τοποθετούνται με βάση τις αποφάσεις του κλάδου (π.χ. για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών) και θα δρουν με γνώμονα το συμφέρον της εκπαίδευσης και του καθηγητή/-τριας.
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Διεκδικούμε:
  • Οι εκλογές για την ανάδειξη αιρετών στα Υ.Σ. να αποτελούν υπόθεση αποκλειστικά του συνδικαλιστικού κινήματος.
  • Την εκλογή τρίτου αιρετού στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
  • Τη θεσμοθέτηση ενός νέου πλαισίου για τη συγκρότηση και λειτουργία πραγματικά ανεξάρτητων και μη ελεγχόμενων από την εκάστοτε εξουσία Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Ενός πλαισίου που θα κατοχυρώνει τη διαφάνεια, την αντικειμενικότητα, τη δικαιοσύνη και τη δημοκρατική τους λειτουργία.
  • Το δεύτερο βαθμό κρίσης για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, ώστε να μην εξετάζονται οι ενστάσεις από το ίδιο όργανο.
  • Τη θεσμοθέτηση αδιάβλητων και αντικειμενικών διαδικασιών τόσο για τις αποσπάσεις των συναδέλφων στο εσωτερικό και το εξωτερικό όσο και για την επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης.
  • Επαναφορά στο ΚΥΣΔΕ της αρμοδιότητας των αποσπάσεων σε υπηρεσίες και φορείς.
  • Η οργανική θέση να δίνεται με 9 ώρες.
  • Κατάργηση του απορρήτου, όταν δεν αφορά αυστηρά προσωπικά δεδομένα.
  • Κατάργηση του αντιδημοκρατικού, αυταρχικού δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα.
Δεσμευόμαστε για:
  • Πλήρη διαφάνεια στη δράση των αιρετών εκπροσώπων μας στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Η λειτουργία τους θα διευκολύνεται από τα ΔΣ των ΕΛΜΕ και η συνεργασία τους με αυτά είναι αυτονόητη.
  • Συνεχή ενημέρωση της ΟΛΜΕ και των ΕΛΜΕ από τους αιρετούς εκπροσώπους μας και προώθηση στα Υ.Σ. των θέσεων και προτάσεών τους.
       Συναδέλφισσες/συνάδελφοι,
      Με τη μαζική συμμετοχή μας στις εκλογές, με την υπερψήφιση των ψηφοδελτίων των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων, λέμε ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Δικαιοσύνη, στη Συλλογικότητα και στην παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Συνεχίζουμε τον αγώνα για να ανατρέψουμε την κυβερνητική πολιτική που λεηλατεί το εισόδημά μας, να περιφρουρήσουμε τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα, και να διεκδικήσουμε ένα σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, ολόκληρη τη γνώση.

Στις εκλογές των αιρετών

Ψηφίζουμε    

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ “Δ.ΓΛΗΝΟΣ”
ΑΝΕΝΤΑΧΤΟΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ
(ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου