Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2013
Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2013
Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013
Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013
ΠΡΩΤΑ ΣΕ ΒΡΑΒΕΥΟΥΝ, ΜΕΤΑ ΣΕ ΑΠΟΛΥΟΥΝ.....
Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Δ.Ε. σε Διαθεσιμότητα: ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΣΕ ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ Την Παρασκευή 29/11 οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότ...
Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013
ΤΑ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
του Θέμη Κοτσιφάκη
Προέδρου του ΔΣ της ΟΛΜΕ
Περήφανος για το έργο της
Κυβέρνησης στο χώρο της Παιδείας εμφανίστηκε ο Υπουργός κ. Αρβανιτόπουλος στην
ομιλία του στη Βουλή στις 10/11/2013.
Αυτό που μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση
είναι πως ανάμεσα στα δέκα θεσμικά βήματα για τα οποία είναι περήφανος ο κ.
Υπουργός συμπεριέλαβε και τη μεγάλη του «επιτυχία»: να ντύσει στο χακί τους
εκπαιδευτικούς με την επιβολή της πολιτικής επιστράτευσης το Μάιο του 2013.
Πραγματικά, συγκλονίζει κάθε
δημοκρατικό πολίτη να ακούει τον Υπουργό Παιδείας να θεωρεί επίτευγμα ότι «αμύνθηκε απέναντι στις επιλογές
της ηγεσίας της ΟΛΜΕ», να είναι δηλαδή υπερήφανος ένας υπουργός, και μάλιστα
αυτός της Παιδείας, για την απόπειρα κατάλυσης του στοιχειώδους δημοκρατικού και
συνταγματικά κατοχυρωμένου δικαιώματος των εκπαιδευτικών να διεκδικούν και να
αντιστέκονται στη διάλυση του δημόσιου σχολείου.
Για πολλά ακόμα επιτεύγματά του
εμφανίστηκε υπερήφανος ο Υπουργός Παιδείας στην ομιλία του.
Ξέχασε, βέβαια, να αναφερθεί
στους 1.992 εκπαιδευτικούς των 50 ειδικοτήτων της ΤΕΕ που έθεσε σε
διαθεσιμότητα τον Ιούλιο και τους περίπου 500 εκπαιδευτικούς που μετέτρεψε βίαια
σε διοικητικούς.
Ξέχασε να αναφερθεί στους
χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ που έχασαν τις ειδικότητές τους.
Ξέχασε να αναφερθεί στα χιλιάδες
διδακτικών κενών που έχουν τα σχολεία μας αυτή την περίοδο. Στους μαθητές που
πηγαίνουν στο σχολείο μόνο 2 ή 3 μέρες την εβδομάδα λόγω ελλείψεων
εκπαιδευτικών στα Επαγγελματικά Λύκεια και στις Επαγγελματικές Σχολές.
Ξέχασε να αναφερθεί στα μουσικά
σχολεία, που ακόμα δεν έχουν μουσικούς.
Ξέχασε να αναφερθεί στις
συνεχείς περικοπές που έχουν επιβληθεί αυτά τα χρόνια στις δαπάνες των σχολείων.
Ξέχασε να μας πει για τις
καταργήσεις των σχολικών βιβλιοθηκών, της ενισχυτικής διδασκαλίας και άλλων
υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών.
Ξέχασε να μας πει για τις εκατοντάδες
καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων και για την πρόσφατη κατάργηση 102
Επαγγελματικών Σχολών.
Ξέχασε να μας πει για τη
μισθολογική και εργασιακή εξαθλίωση των εκπαιδευτικών, αποτέλεσμα της βάρβαρης πολιτικής
του μνημονίου που υπηρετεί.
Ξέχασε να αναφερθεί στις
απολύσεις 10.000 αναπληρωτών.
Ξέχασε να αναφερθεί στην αύξηση
του αριθμού μαθητών στην τάξη.
Ξέχασε να μιλήσει για το κλίμα
αυταρχισμού και φόβου που έχει επιβάλει το Υπουργείο στα σχολεία, με το νέο
πειθαρχικό δίκαιο και το νέο νομοθετικό πλαίσιο της «αξιολόγησης των
απολύσεων».
Ξέχασε να μιλήσει για την
ποινικοποίηση του φρονήματος και του δικαιώματος της απεργίας των διοικητικών
υπαλλήλων των Πανεπιστημίων, που ηρωικά αντιμάχονται αυτή την πολιτική.
Αυτά και άλλα πολλά μεγάλα
επιτεύγματα ξεχάσατε κ. Υπουργέ της Παιδείας.
Θυμίζουμε πως κι άλλοι υπουργοί
πριν από εσάς θεώρησαν πρωταρχικό τους μέλημα να καταπνίξουν με αυταρχισμό το
εκπαιδευτικό κίνημα. Εμείς, από την πλευρά μας, δεν θα σας κάνουμε αυτή τη
χάρη. Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για να διασώσουμε το δημόσιο σχολείο από την
βάρβαρη νεοφιλελεύθερη πολιτική σας.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΣΤΙΣ 14/11/13
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ "ΟΛΤΕΕ"
Καταγγέλλω σε όλους τους συναδέλφους την, για μια ακόμη φορά, κατάπτυστη ηγεσία της ΟΛΤΕΕ, της διασπαστικής «ομοσπονδίας» για το τελευταίο κείμενο – λίβελο με ημερομηνία 7-11-2013, που θίγει συνολικά τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα και ιδιαίτερα όσους έχουν τεθεί μπροστά σε αυτό τον τιτάνιο αγώνα αυτήν την περίοδο, αφού θεωρεί πως δεν έχουμε καν θυμώσει απέναντι σε αυτή την πολιτική!!
Που προσπαθεί να πείσει τους εκπαιδευτικούς πως δεν φταίει η πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας, αλλά φροντίζει να ρίξει νερό στο μύλο του κοινωνικού αυτοματισμού, εναντίον άλλων συναδέλφων μας.
Όσο αφορά για τα υπονοούμενα που αναφέρουν για τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ και τη στάση μου αυτή την περίοδο, δεν αξίζει να ασχοληθεί κανείς. Είναι συνέχεια της λάσπης που συνεχώς διαδίδουν υπόγεια με κάθε τρόπο. Άξιος ο ρόλος τους!!
Γνωρίζουν όμως όλοι οι συνάδελφοι και ιδιαίτερα αυτό το διάστημα ποιός είναι με ποιόν. Γνωρίζουν και βλέπουν καθημερινά ποιοι είναι στους δρόμους και στους αγώνες και ποιοι κινούνται υπόγεια και εξαντλούν την αγωνιστικότητά τους γράφοντας ανακοινώσεις.
Οι άνθρωποι των διαδρόμων και των υπόγειων διαδρομών μας εγκαλούν ότι δεν είμαστε όσο αγωνιστικοί πρέπει. Υπάρχει και η ντροπή, αλλά που να τη βρει κανείς όταν του λείπει η στοιχειώδης ανθρώπινη αξιοπρέπεια….
Θα συνεχίσουμε τον αγώνα για τη δικαίωση και την επιστροφή στα σχολεία όλων των εκπαιδευτικών.
Θ.ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΔΣ ΟΛΜΕ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΡΓΕΝΤΙΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
Πολλές πραγματικά εκπλήξεις μας επεφύλαξε η επίσκεψη
στο Μπουένος Αϊρες στη μακρινή Αργεντινή, καλεσμένοι της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών της επαρχίας του Μπουένος Άϊρες (SUTEBA)
και της συνομοσπονδίας εκπαιδευτικών της Αργεντινής (CTERA).
Η
Αργεντινή, μας κίνησε το ενδιαφέρον ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, όταν η
οικονομική κρίση, το χρέος και η πολιτική του ΔΝΤ μας κτύπησαν την «πόρτα».
Η
ΟΛΜΕ και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί γίναμε γνωστοί στην εκπαιδευτική κοινότητα σε
όλο τον κόσμο όχι μόνο λόγω των σοβαρών και οξύτατων προβλημάτων που
δημιούργησε η πολιτική των κυβερνήσεων της ΕΕ και του ΔΝΤ στη χώρα μας αλλά και
λόγω των κινητοποιήσεων που αναπτύξαμε αυτά τα χρόνια.
Καλεσμένοι
λοιπόν των Αργεντίνων συναδέλφων για 2η φορά, με αντίστοιχες δικές
τους επισκέψεις στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε μαζί τους την
κατάσταση που βιώνουμε στην Ελλάδα, να συγκρίνουμε (όσο γίνεται βέβαια και στο
λίγο χρόνο) τα εκπαιδευτικά συστήματα, να ανταλλάξουμε εμπειρίες εκπαιδευτικές,
συνδικαλιστικές και πολιτικών εξελίξεων. Την ΟΛΜΕ εκπροσώπησε ο Πρόεδρος του ΔΣ
Θέμης Κοτσιφάκης με την πολύτιμη
συμβολή του συναδέλφου Χριστόφορου
Σουμίλα, Προέδρου της Ένωσης καθηγητών ισπανικής γλώσσας.
Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013
Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013
Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2013
ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΧΑΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Η κυβέρνηση και η τρόικα με όσα
υπέγραψαν τον Ιούλιο 2013, στην τρίτη αναθεώρηση του μνημονίου, ανέλαβαν την
εργολαβία της καρατόμησης 2.500 εκπαιδευτικών της τεχνικής – επαγγελματικής
εκπαίδευσης, μεταξύ των 12.500 άλλων εργαζομένων στο δημόσιο.
Είναι γνωστό ότι η ένταξη των εκπαιδευτικών στη διαθεσιμότητα, που είναι ουσιαστικά και προθάλαμος απολύσεων, οδηγεί στη διάλυση της δημόσιας ΤΕΕ.
Είναι γνωστό ότι η ένταξη των εκπαιδευτικών στη διαθεσιμότητα, που είναι ουσιαστικά και προθάλαμος απολύσεων, οδηγεί στη διάλυση της δημόσιας ΤΕΕ.
Το αίτημα να καταργηθεί ο ν.4172/13 9 (αρ.82) και να επιστρέψουν όλοι οι
εκπαιδευτικοί στα σχολεία τους και παράλληλα να επαναλειτουργήσουν όλες οι
ειδικότητες και οι τομείς στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ είναι το αίτημά μας και είναι
αδιαπραγμάτευτο.
Όπως είναι σε όλους γνωστό, με
σχετικό δελτίο τύπου από τη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας στις 22-8-13, «Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έθεσε τα σοβαρά θέματα των
διαθεσιμοτήτων εκπαιδευτικών απαιτώντας την επαναφορά των εκπαιδευτικών και των
τομέων – ειδικοτήτων που καταργήθηκαν στη δευτεροβάθμια ΤΕΕ. Σε κάθε περίπτωση
απαιτήσαμε την άμεση εργασιακή αποκατάσταση των εκπαιδευτικών της ΤΕΕ σε
εκπαιδευτική θέση μέσα στις υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας».
Το Υπουργείο Παιδείας με το
νέο νόμο δημιούργησε 925 θέσεις εκπαιδευτικών και 325 διοικητικών στις δομές της
μη τυπικής εκπαίδευσης (ΣΕΚ, ΙΕΚ, ΣΔΕ, ΚΔΒΜ), επιδιώκοντας, και κάτω από την
πίεση των κινητοποιήσεων, να τοποθετήσει σε αυτές εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ που
έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, σύμφωνα με τα πρόσφατο δελτίο τύπου του
Υπουργείου.
Προφανώς δεν είναι αυτή η
λύση του σοβαρού προβλήματος των
εκπαιδευτικών και της ΤΕΕ. Το αίτημά μας για επιστροφή όλων των καθηγητών στα
ΕΠΑΛ και στις ΕΠΑΣ, η ανάκληση των διαθεσιμοτήτων και η λειτουργία των τομέων
και ειδικοτήτων που καταργήθηκαν είναι ο στόχος μας και δεν θα τον εγκαταλείψουμε.
Σε κάθε όμως περίπτωση
απαιτείται η συνολική και άμεση εργασιακή αποκατάσταση όλων των ειδικοτήτων και όλων των εκπαιδευτικών σε
εκπαιδευτικές μόνιμες θέσεις του Υπουργείου Παιδείας. Θεωρώ απαράδεκτο το γεγονός να εξαιρούνται
ειδικότητες από τη φερόμενη στο διαδίκτυο ως υπουργική απόφαση για την
κατανομή των θέσεων σε ΣΕΚ, ΙΕΚ κ.λπ. Επίσης είναι απαράδεκτο να μην υπάρχει
καμία πρόβλεψη για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς και να δημιουργεί το ίδιο το
Υπουργείο με την πολιτική «του διαίρει και βασίλευε» τεχνητές αντιπαραθέσεις.
Μία είναι η ουσιαστική και
δίκαιη λύση: Καμία απόλυση εκπαιδευτικού.
Καμία διάκριση ανάμεσα σε ειδικότητες. Όλοι οι εκπαιδευτικοί πίσω στα σχολεία τους
και τις οργανικές τους θέσεις. Να λειτουργήσουν τώρα όλοι οι τομείς και οι
ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ. Κανένα
παιδί να μη στερηθεί την ειδικότητα ή τον τομέα που επιθυμεί να σπουδάσει.
Αθήνα 22-09-13
Θέμης Κοτσιφάκης
Πρόεδρος ΟΛΜΕ
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013
Η απάντηση της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ
Διευκρίνιση-απάντηση της συντάκτριας Ολ. Λιάτσου: Από το περιεχόμενο της πλήρους συνέντευξης του προέδρου της ΟΛΜΕ κ. Κοτσιφάκη, δύο συμπεράσματα προκύπτουν απολύτως ξεκάθαρα:
1. Οτι ο κλάδος δεν έχει ένα αλλά πολλά αιτήματα (περιγράφονται στη συνέντευξη). 2. Οτι την επιστροφή στα σχολεία θα την αποφασίσουν οι ίδιοι οι καθηγητές.
«Η ανάκληση των διαθεσιμοτήτων και η επιστροφή των ειδικοτήτων» ήταν η απάντηση που έδωσε ο κ. Κοτσιφάκης σε διευκρινιστική, τρίτη κατά σειράν, ερώτηση που του τέθηκε για το ποιο από όλα τα αιτήματα θα ήταν «το πρώτο βήμα» για διάλογο και επιστροφή στα σχολεία.
Η πρωτοσέλιδη αναγγελία θα μπορούσε να παρεξηγηθεί. Καμία πρόθεση.
Επίσης, φανταζόμαστε ότι η αποστροφή στην επιστολή «και επειδή αντιλαμβανόμαστε πως μας την έχουν "στημένη" πολλοί και από πολλές πλευρές» δεν αφορά την εφημερίδα. Και δεν επιτρέπεται να αφορά μια εφημερίδα η οποία στηρίζει σταθερά τους καθηγητές.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ ανάρτησε χθες νωρίς στο Διαδίκτυο την επιστολή του αυτή, χωρίς να ζητήσει την απάντηση της εφημερίδας. Ελπίζουμε χωρίς πρόθεση.
Σχόλιο δικό μου :
Μετά τη διευκρίνηση της εφημερίδας νομίζω πως δεν υφίσταται θέμα.
Οσον αφορά τη φράση "μας την έχουν στημένοι πολλοί" στο κείμενο διαμαρτυρίας για το δημοσίευμα δεν αφορούσε έτσι και αλλιώς την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Μετά τη διευκρίνηση της εφημερίδας νομίζω πως δεν υφίσταται θέμα.
Οσον αφορά τη φράση "μας την έχουν στημένοι πολλοί" στο κείμενο διαμαρτυρίας για το δημοσίευμα δεν αφορούσε έτσι και αλλιώς την ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ.
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013
Σχετικά με δημοσίευμα της Κυρ.Ελευθεροτυπίας
Με έκπληξή μου διαπίστωσα, διαβάζοντας το πρωτοσέλιδο
δημοσίευμα της Εφημερίδας ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ (15/9/13) ότι διαστρεβλώθηκαν δηλώσεις μου. Συγκεκριμένα, μου αποδίδεται, μεταξύ άλλων, στην πρώτη μάλιστα
σελίδα, η δήλωση ότι «με ανάκληση διαθεσιμότητας και επιστροφή ειδικοτήτων σταματάμε
την απεργία».
Ακόμα και από το περιεχόμενο της τηλεφωνικής συνέντευξης,
που περιλαμβάνεται στην 5η σελίδα της εφημερίδας - η οποία και αυτή δεν
αποδίδεται με απόλυτη ακρίβεια όσον αφορά τη διατύπωση της 3ης
ερώτησης - φαίνεται ότι αναφέρω ακριβώς το αντίθετο. Ότι ο κλάδος μας, δηλαδή,
διεκδικεί ένα σύνολο αιτημάτων και μόνο οι γενικές συνελεύσεις των καθηγητών θα
αποφασίσουν για την εξέλιξη της απεργίας. Άλλο θέμα είναι, βέβαια, ότι ένα από
τα κορυφαία αιτήματα της απεργίας είναι οι διαθεσιμότητες – απολύσεις και άλλο
ότι θα σταματήσουμε ή πραγματοποιούμε την απεργία μόνο γι’ αυτό το αίτημα.
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013
Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2013
Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Καλημέρα σας. Αν και είναι αδύνατο σε πέντε
λεπτά να μιλήσει κανείς για ένα Νομοσχέδιο που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες
μαθητές, δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς και εκατομμύρια οικογένειες, θα
προσπαθήσω να αναφερθώ στα κύρια σημεία του μόνο. Θεωρούμε ότι οι προωθούμενες
αλλαγές έχουν βαθιά αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά, υλικά κατεδάφισης από
παλαιότερα αποτυχημένα μεταρρυθμιστικά εγχειρήματα, επιχρωματισμένα με στοιχεία
πρόσφατων εκπαιδευτικών αλλαγών. Μ’ αυτά τα υλικά επιχειρείται να οικοδομηθεί
το νέο σχολείο, με εστίαση στη βαθμίδα του Λυκείου και στο σύστημα πρόσβασης.
Δεν είναι καθόλου πρωτότυπο αυτό. Είναι οι συνήθεις αλλαγές που γίνονται τα
τελευταία χρόνια.
Πρώτο σημείο, λοιπόν. Αυξάνεται
δραματικά ο συγκριτικός χαρακτήρας του Λυκείου με πανελλαδικού χαρακτήρα
εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Γενικού, αλλά και του επαγγελματικού Λυκείου,
με την επιλογή των θεμάτων από κεντρική τράπεζα κατά 50% και με το
συνυπολογισμό του βαθμού όλων των τάξεων στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση. Αυτό θα συμβάλει στο να «επιβιώσουν» μόνο οι γνώσεις, που είναι
απαραίτητες για τις εξετάσεις, στο φούντωμα της παραπαιδείας, στην
περιθωριοποίηση κάθε άλλης εκπαιδευτικής και παιδαγωγικής διαδικασίας. Θα αυξήσει τη μαθητική διαρροή, τόσο από το γενικό,
όσο και από το επαγγελματικό λύκειο, εξωθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες
στην μη τυπική μεταγυμνασιακή, στενή και εφήμερη κατάρτιση. Έχουμε
παραδείγματα και αντίστοιχες μελέτες από την προηγούμενη μεταρρύθμιση, που
επιχείρησε εξετάσεις πανελλαδικού χαρακτήρα μέσα στο Λύκειο.
Κυριακή 11 Αυγούστου 2013
ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΝΣΧ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Βαθιά
αντιεκπαιδευτικά χαρακτηριστικά έχουν οι αλλαγές που προωθούνται από το
Υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για το Λύκειο και την ΤΕΕ. Αλλαγές που
δημοσιοποιούνται προς «διαβούλευση» για μια ακόμη φορά στην καρδιά του
καλοκαιριού, ελάχιστες εβδομάδες πριν την έναρξη των μαθημάτων και με απούσα και
αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα.
Σύμφωνα με τις προτεινόμενες
αλλαγές:
- Αυξάνεται δραματικά ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του λυκείου με πανελλαδικού χαρακτήρα εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του Γενικού Λυκείου, αλλά και στην πρώτη τάξη του Επαγγελματικού Λυκείου, καθώς προβλέπονται η επιλογή των θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων κατά 50% από κεντρική «τράπεζα» θεμάτων και ο συνυπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτά θα συμβάλουν στην «επιβίωση» μόνο των γνώσεων που είναι απαραίτητες για τις εξετάσεις, στο φούντωμα της παραπαιδείας αλλά και στην περιθωριοποίηση κάθε άλλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θα οδηγήσουν σε αύξηση της μαθητικής διαρροής, τόσο από το Γενικό όσο και από το Επαγγελματικό Λύκειο, εξωθώντας τους μαθητές και τις μαθήτριες στη μη τυπική μεταγυμνασιακή, στενή και εφήμερη κατάρτιση.
- Διαλύεται, ιδιωτικοποιείται και πολυδιασπάται ακόμα περισσότερο η τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση. Οι τομείς Υγείας - Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών (τους οποίους παρακολουθούσε το 23% του μαθητικού δυναμικού των ΕΠΑΛ) εξοβελίζονται οριστικά από τα ΕΠΑΛ. Δημιουργούνται σχολές κατάρτισης για αποφοίτους γυμνασίου από διάφορους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, με αποτέλεσμα να γυρίζει το εκπαιδευτικό «ημερολόγιο» πίσω τουλάχιστον τρεις δεκαετίες. Καθιερώνεται η μαθητεία, δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ανηλίκων μαθητών στους εργοδότες, ως υποκατάστατο σημαντικού μέρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το 4ο έτος ειδίκευσης των ΕΠΑΛ υπονομεύεται πριν ακόμα καθιερωθεί, μετατρέπεται και αυτό σε μαθητεία, και παραδίδεται στον ΟΑΕΔ. Οι πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων είναι ο οδηγός αυτών των αλλαγών. Ως σημαντικό δώρο του Υπουργείου Παιδείας στα ιδιωτικά ΙΕΚ προσφέρεται ο τομέας Υγείας και Πρόνοιας αλλά και οι μεταγυμνασιακές ΣΕΚ, για την αύξηση της «πελατείας» τους.
- Ας τονίσουμε, τέλος, ότι λίγες μέρες πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους δεν είναι δυνατόν να συζητάμε στα σοβαρά για αλλαγές (ακόμα και αν είχαν θετικά χαρακτηριστικά) που θα υλοποιηθούν τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Για ποια μεταρρύθμιση, για ποια αλλαγή μιλάει ο Υπουργός Παιδείας, όταν έχουμε:
- δραματική μείωση
κάθε χρόνο των δαπανών για την
παιδεία (33% μείωση από το 2009),
- 18.000
λιγότερους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (από τον Ιούνη έως
το Σεπτέμβρη του 2013),
- εξαθλιωμένους
οικονομικά και εργασιακά εκπαιδευτικούς, οι οποίοι βιώνουν τη μόνιμη πλέον
απειλή της απόλυσης και του νέου αυταρχικού πειθαρχικού δικαίου;
- Δεν θα τους αφήσουμε άλλο να διαλύουν, χρόνο το χρόνο, το δημόσιο σχολείο. Προετοιμάζουμε τους αγώνες μας. Μαζί με τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους. Μαζί με ολόκληρη την κοινωνία. Πρέπει να ανατραπεί αυτή η πολιτική. Τώρα. Γιατί αύριο θα είναι αργά.
Θέμης
Κοτσιφάκης, πρόεδρος της ΟΛΜΕ
Αθήνα,
10/8/13
Πέμπτη 8 Αυγούστου 2013
ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ (8/8/13)
Ψεύδονται οι
υπουργοί;; Ποτέ…
του Θέμη Κοτσιφάκη
προέδρου του
ΔΣ της ΟΛΜΕ,
μέλους της Ε.Ε. της EDUCATION INTERNATIONAL EUROPE
Με
συνεχείς διαβεβαιώσεις και διαψεύσεις οι Υπουργοί Παιδείας και Διοικητικής
Μεταρρύθμισης προσπαθούν να μας πείσουν ότι η διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών
και γενικότερα των εργαζομένων στο δημόσιο έχει μόνο τα χαρακτηριστικά της
κινητικότητας (δηλαδή της μετάβασης σε άλλη θέση άλλου υπουργείου) και δεν
οδηγεί σε απολύσεις.
Διαψεύδονται
όμως οικτρά από αυτά που έχουν συνυπογράψει η κυβέρνηση με την τρόικα.
Συγκεκριμένα, στην πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Ιούλιος 2013) η
οποία αξιολογεί το μνημόνιο και τα μέτρα που λαμβάνονται αναφέρεται ρητά ότι «η
αναδιοργάνωση των φορέων συνεχίζεται, συμπεριλαμβανομένων των κλεισιμάτων, και
οι εργαζόμενοι είτε θα μεταφερθούν στο καθεστώς της κινητικότητας για εσωτερική
ανακατανομή ή για να αναδιάρθρωση, ή θα
απολυθούν» (σελ. 153 παρ. 2.7.1).
Και παρακάτω, στην ίδια σελίδα ξανά: «Για την
περαιτέρω προώθηση της ατζέντας για τη μεταρρύθμιση κατά τη διάρκεια του 2013,
οι αρχές θα:
1. Ολοκληρώσουν τη μετατόπιση τουλάχιστον
12.500 εργαζόμενων στο καθεστώς της κινητικότητας το
Σεπτέμβρη του 2013 και τουλάχιστον άλλους 12.500 απλούς
εργαζόμενους στο σύστημα κινητικότητας (Δεκέμβριος 2013). Η συνάφεια των στόχων κινητικότητας με τους στόχους της εξόδου
συνεπάγεται ότι ένα σημαντικό μέρος αυτών στο σύστημα τελικά θα οδηγηθεί στην έξοδο. Οι εργαζόμενοι που τοποθετούνται
στο σύστημα της κινητικότητας θα πρέπει οι μισθοί τους να έχουν περικοπεί
στο 75 τοις εκατό.
3. Συμφωνία
για ελάχιστους μηνιαίους στόχους σχετικά με τον αριθμό
των ατόμων που θα είναι συνεχώς στο πρόγραμμα
κινητικότητας μέχρι να οδηγηθούν στην έξοδο από το δημόσιο τομέα (Ιούλιος 2013)».
Η κινητικότητα και η διαθεσιμότητα είναι,
λοιπόν, σαφέστατο πως οδηγούν ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών στην απόλυση. Γι’ αυτό και δεν πιστεύουμε τις όποιες διαβεβαιώσεις
των Υπουργών. Ας θυμηθούμε μόνο τις διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας όλο το
προηγούμενο διάστημα πως δεν θα απολυθεί κανείς μόνιμος εκπαιδευτικός. Ας
θυμηθούμε τις διαβεβαιώσεις του πως «διασφαλίστηκαν
151.000 εκπαιδευτικοί και δεν υπάρχει
δυνατότητα να τεθεί ούτε ένας ακόμα εκπαιδευτικός σε διαθεσιμότητα» και πως
«από τους 2.000 εκπαιδευτικούς που τίθενται σε διαθεσιμότητα έχουμε μεριμνήσει,
σε συμφωνία με το Υπουργείο Υγείας, ώστε το 55% - 60%, το οποίο αφορά
επαγγέλματα Υγείας, να απορροφηθεί στον κλάδο της Υγείας και οι υπόλοιποι σε
διοικητικές υπηρεσίες» (πρωινή
εκπομπή στο τηλεοπτικό κανάλι Μega και δελτίο τύπου Υπουργείου, 23/7/13), ενώ την επόμενη Παρασκευή κατατέθηκε στη Βουλή η διάταξη
που έριχνε στη διαθεσιμότητα άλλους 250
εκπαιδευτικούς με μεταπτυχιακά και διδακτορικά, που είχαν εξαιρεθεί αρχικά από
το νόμο 4172/13, που ψηφίστηκε πριν λίγες μέρες!!
Δεν
έχουμε καμιά εμπιστοσύνη στις διαβεβαιώσεις των Υπουργών. Λένε συνειδητά ψέματα
για να αποκοιμίσουν τους εκπαιδευτικούς αλλά και όλους τους εργαζόμενους.
Δυστυχώς, αν δεν ανατραπεί τώρα αυτή η πολιτική, τα χειρότερα είναι μπροστά
μας.
Στην
κατάσταση αυτή, η απόφαση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης για τη «βαθμολόγηση»
αυτών που τίθενται σε διαθεσιμότητα θέτει ένα πολύ σοβαρό ηθικό, πολιτικό και
νομικό θέμα. Οι εκπαιδευτικοί
διοριζόμασταν πάντα με αξιοκρατικά και αντικειμενικά συστήματα πρόσληψης. Στην
εκπαίδευση δεν είχαμε ρουσφετολογικούς διαύλους διορισμού. Ίσως και αυτό είναι
που ενοχλεί.
Παλαιότερα,
μέχρι το 1998, υπήρχε ένα και μοναδικό σύστημα διορισμού, η επετηρίδα. Από το
1998 -και στις τεχνικές ειδικότητες από το 2001- καθιερώθηκε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ
μαζί με τη συνέχιση της επετηρίδας με τη νέα της μορφή, που συνυπολόγιζε και την προϋπηρεσία. Είναι χαρακτηριστικό πως
στο μεικτό αυτό σύστημα διορισμών υπήρχε διαπερατότητα ανάμεσα στο διαγωνισμό
και τους πίνακες της επετηρίδας-προϋπηρεσίας. Εκπαιδευτικοί - υποψήφιοι για διορισμό βρίσκονταν και στους
δύο πίνακες (επιτυχόντες ΑΣΕΠ – επετηρίδα με προϋπηρεσία). Και είναι γεγονός
πως επιτυχόντες του ΑΣΕΠ διορίστηκαν τελικά με την επετηρίδα, όπως συνέβη και
το αντίστροφο, ανάλογα με το πότε χρονικά ερχόταν ο διορισμός.
Προφανώς,
και για είμαστε σαφείς, δεν διαπραγματευόμαστε με ποια «αξιολόγηση» ή ποια θα
είναι τα «καλά» κριτήρια, για να απολυθούν συνάδελφοί μας. Για μας, καμιά
απόλυση εκπαιδευτικού δεν είναι αποδεκτή. Δεν περισσεύει κανείς και καμιά. Ούτε όσοι και
όσες διορίστηκαν με επετηρίδα, ούτε όσοι και όσες διορίστηκαν με ΑΣΕΠ. Όπως και
αν έγινε ο διορισμός μας, έγινε με ένα απολύτως νόμιμο σύστημα που είχε
θεσμοθετήσει κατά περίπτωση η ελληνική πολιτεία. Δεν είμαστε «πολιτικά παιδιά»
κανενός.
Είναι
όμως σαφές τι επιδιώκει η κυβέρνηση. Με το «διαίρει και βασίλευε» ανάμεσα στους
εργαζόμενους, με την πολιτική δυσφήμησης των εκπαιδευτικών που δεν διορίστηκαν
με ΑΣΕΠ αλλά με επετηρίδα (είναι χαρακτηριστικό οι 30 μονάδες για το ΑΣΕΠ και μόνο
οι 5 για την επετηρίδα) επιχειρεί να δικαιολογήσει στην κοινωνία το πρόγραμμα
διαθεσιμοτήτων και απολύσεων εκπαιδευτικών.
Εμείς
απαντάμε ενωμένοι. Είναι πια τόσο φανερή η στόχευσή τους, που δεν «τσιμπάμε».
Προασπίζουμε την ενότητα του κλάδου μας. Ξέρουμε καλά πως η πολιτική τους δεν
κάνει διακρίσεις. Η εμπειρία από τις
καταργήσεις ολόκληρων τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ αυτό
δείχνει. Απολύονται εκπαιδευτικοί που διορίστηκαν είτε με επετηρίδα είτε με
ΑΣΕΠ, με ή χωρίς μεταπτυχιακά, με ή χωρίς διδακτορικά αδιακρίτως.
Ο Σεπτέμβρης είναι κοντά. Οφείλουμε να
προετοιμαστούμε για τις μεγάλες μάχες που έρχονται, με ενότητα και
αποφασιστικότητα, χτίζοντας τις κατάλληλες κοινωνικές συμμαχίες. Με όλους τους
εργαζόμενους. Με όλη την κοινωνία.
Αθήνα, 6/8/13
Τετάρτη 7 Αυγούστου 2013
Τρίτη 6 Αυγούστου 2013
Παρασκευή 2 Αυγούστου 2013
ΔΗΛΩΣΗ του Προέδρου του ΔΣ της ΟΛΜΕ σχετικά με τα νέα Ωρολόγια Προγράμματα Σπουδών
Σε νέα αυθαιρεσία προχωρεί το Υπουργείο Παιδείας στέλνοντας στις Διευθύνσεις
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης τα νέα ωρολόγια προγράμματα σπουδών για το Γυμνάσιο,
το Γενικό και το Επαγγελματικό Λύκειο, πριν καν κατατεθούν, συζητηθούν και
ψηφιστούν από τη Βουλή τα σχετικά νομοσχέδια για τη δομή και το περιεχόμενο των
σχολείων.
Για ποια «διαβούλευση» μιλάει η
πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, όταν ήδη ζητά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις
Εκπαίδευσης να υπολογιστούν τα κενά εκπαιδευτικών με βάση τα νέα προγράμματα;
Αυτή η τακτική επαναλαμβάνεται για
τρίτη φορά εφέτος (υπολογισμός κενών με αυξημένο ωράριο εκπαιδευτικών πριν την
ψήφιση της σχετικής διάταξης στη Βουλή, και ανακοίνωση πινάκων ονομάτων εκπαιδευτικών
για διαθεσιμότητα πριν την ψήφιση του σχετικού νόμου).
Τελικά,
το Υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα (σε συνδυασμό και με
μιαν απίστευτη προχειρότητα) σαν εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων
και την παραγωγή «υπεράριθμων» εκπαιδευτικών, που στη συνέχεια θα τεθούν σε
διαθεσιμότητα.
Βασικά σημεία μιας τέτοιας λογικής, που
μπορούν να αναφερθούν παραδειγματικά μεταξύ άλλων, είναι η κατάργηση της
Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, η υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας, η κατάργηση
του τομέα Πληροφορικής και η εισαγωγή της μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του
Επαγγελματικού Λυκείου.
Τέλος, στην ενίσχυση του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του Λυκείου θα συμβάλουν
τόσο η πρόβλεψη για την επιλογή θεμάτων των ενδοσχολικών εξετάσεων από κεντρική
«τράπεζα» όσο και ο υπολογισμός των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την
εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Θέμης Κοτσιφάκης
Πρόεδρος ΟΛΜΕ
2/8/13
Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013
31 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013
2.122 εκπαιδευτικοί της Τεχνικής – Επαγγελματικής
Εκπαίδευσης μπαίνουμε σήμερα σε διαθεσιμότητα και στον προθάλαμο της απόλυσης,
ελέω μιας ανηλεούς κυβέρνησης και της τρόικας.
302 έμπειροι και προσοντούχοι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε
διοικητικούς υπαλλήλους.
Το 33% των μαθητών (πάνω από 20.000 ανά έτος) στα ΕΠΑΛ και
στις ΕΠΑΣ δεν θα βρίσκουν τις ειδικότητες που θα ήθελαν να σπουδάσουν στο
δημόσιο σχολείο.
829 πολυδάπανα εργαστήρια στα τεχνικά σχολεία θα
αχρηστευτούν.
Οι ιδιώτες σχολάρχες θριαμβολογούν. Δεν θα ξεχνούν να καλούν
σε όλα τα εγκαίνια των νέων τμημάτων τους τον Υπουργό Παιδείας. Ίσως τον
ανακηρύξουν και επίτιμο ευεργέτη τους.
153 βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου από τη ΝΔ και το
ΠΑΣΟΚ έβαλαν την υπογραφή στο έγκλημα. Κατά των 2122 εκπαιδευτικών (αλλά και
των 302), των οποίων διαλύεται η εργασιακή και οικογενειακή ζωή. Κατά των
χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους. Άλλωστε ποιος νοιάζεται για τα φτωχά
παιδιά του λαού μας; Τα δικά τους παιδιά δεν σπουδάζουν στα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ…. Ήδη μετράμε
την απώλεια της συνάδελφου μας από τη Λάρισα, που είναι θύμα αυτής της
βάρβαρης πολιτικής.
Σήμερα, 31-7-13, ο Υπουργός Παιδείας, περήφανος ότι πράττει
το εθνικό του καθήκον (να εξευμενιστούν οι Ευρωπαίοι τοκογλύφοι και οι ντόπιοι
σφογγοκωλάριοί τους), υπογράφει τη
διαπιστωτική μας πράξη για την απόλυση 2.122 εκπαιδευτικών.
Όμως δεν κλαίμε. Δεν σκύβουμε το κεφάλι. Δεν υποχωρούμε.
Και οι 2.424 παραμένουν συνάδελφοι μας εκπαιδευτικοί. Θα επιβάλουμε
με κάθε μέσο την επαναφορά τους στη εκπαιδευτική τους θέση. Κανείς δεν είναι
μόνος. Όλοι θα είμαστε από την 1η Σεπτέμβρη στα σχολεία.
Είμαστε μια μεγάλη αγκαλιά εργαζομένων που καθημερινά
αγωνιούμε για αυτό που λέγεται εκπαίδευση (τι καταλαβαίνουν άραγε οι Υπουργοί,
οι τροϊκανοί και οι υπηρέτες τους από αυτή την θεσπέσια διαδικασία;), και μαζί
με τους μαθητές μας, μαζί με τους γονείς τους, μαζί με όλους τους εργαζόμενους,
θα τους αναγκάσουμε με τους αγώνες μας να αποχωρήσουν.
Και τότε εμείς, ο λαός αυτής της χώρας, θα υπογράψουμε τη
δική τους διαπιστωτική πράξη, την πράξη της ανατροπής τους. Και αυτή η ώρα
είναι κοντά.
Κοτσιφάκης Θέμης
Πρόεδρος της ΟΛΜΕ
Κυριακή 21 Ιουλίου 2013
ΔΗΛΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΛΜΕ
Καταγγέλλουμε το Υπουργείο
Παιδείας για την «χωρίς ιερό και όσιο» δράση του, προκειμένου να υλοποιήσει
χωρίς καθυστέρηση την τροϊκανή εντολή, να ρίξει στον καιάδα της διαθεσιμότητας
– απόλυσης χιλιάδες εκπαιδευτικούς της ΤΕΕ. Εργάζονται ακόμα και τις βραδινές
ώρες και τις αργίες για αυτό το σκοπό!
Συγκεκριμένα, με έγγραφό του Υπ. Παιδείας
που κοινοποιήθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης αργά το βράδυ της Παρασκευής
19/7/13, ζητιέται να ειδοποιηθούν οι εκπαιδευτικοί που εντάσσονται στις κατηγορίες που
εξαιρούνται για να καταθέσουν 5 δικαιολογητικά, κατά περίπτωση, μέσα σε λίγες
ώρες. Οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης υποχρεούνταν να τα αποστείλουν στο Υπουργείο
έως τις 2 μμ του Σαββάτου 20/7/13!!!
ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΟΥΤΕ ΜΙΑ
ΩΡΑ!
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 22/7/13 ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ
ΣΥΝΕΤΕΛΕΣΤΕΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΗΣ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΛΥΣΗΣ
ΤΗΣ ΤΕΕ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΤΡΟΪΚΑΣ.
ΤΟ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ: η κυβέρνηση
έχοντας διακόψει τις σχέσεις της με τη δημοκρατική νομιμότητα σε αυτή τη χώρα,
λειτουργεί με το τρίπτυχο: αποφασίζουμε
- διατάζουμε – απολύουμε.
ΕΜΕΙΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΤΟΥΣ
ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ
Συνεχίζουμε και δίνουμε τη δική
μας αγωνιστική απάντηση στις διαθεσιμότητες.
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 22/7 ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ.
ΣΤΙΣ 12 μ. ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΑ
ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Αθήνα, 20/7/13
Κοτσιφάκης Θέμης
Πρόεδρος ΔΣ ΟΛΜΕ
Σάββατο 20 Ιουλίου 2013
Τρίτη 16 Ιουλίου 2013
ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ
ΟΜΙΛΙΑ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΟΛΜΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΕΕ
(στο 102.45 λεπτό η πρωτολογία και στο 203.55 η
δευτερολογία)
Τετάρτη 29 Μαΐου 2013
ΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΟΝΙΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Καταγγέλλουμε
την Κυβέρνηση, την τρόικα αλλά και το
Υπουργείο Παιδείας για τους σχεδιασμούς τους να κατασκευάσουν, με αυθαίρετες παρεμβάσεις
επί χάρτου, τεχνητές υπεραριθμίες εκπαιδευτικών. Για το λόγο αυτό χρησιμοποιούν
τις πρόσφατες ρυθμίσεις για το διδακτικό ωράριο αλλά και αυτές που ετοιμάζονται
εν κρυπτώ (το ΠΔ για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις δεν έχει ακόμη δοθεί επίσημα
στην ΟΛΜΕ), για να πετάξουν τους εκπαιδευτικούς στο «πηγάδι»
με τις υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη τη χώρα και τις απολύσεις.
Τις ίδιες ημέρες που
η κυβέρνηση και ο Υπουργός Παιδείας διαβεβαίωναν πως δεν θα απολυθούν μόνιμοι εκπαιδευτικοί
και θα είναι πολύ μικρός ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα μετατεθούν
υποχρεωτικά, οι εξελίξεις στα ΠΥΣΔΕ (που πιέζονται με αριθμητικές αλχημίες αυτές
τις μέρες να κατασκευάσουν έναν τεράστιο αριθμό εκπαιδευτικών δήθεν υπεραρίθμων),
όσο και η μυστική συμφωνία 13-5-13 (όπως αποκαλύφθηκε σήμερα στον τύπο) του
Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της τρόικας, για να είναι οι
εκπαιδευτικοί μία από τις δύο «πηγές» των 12.500 δημοσίων υπαλλήλων που θα απολυθούν
ή θα μετατεθούν, αποδεικνύουν τους πραγματικούς στόχους της τρικομματικής κυβέρνησης.
Προειδοποιούμε την
κυβέρνηση. Οι άνθρωποι δεν είναι αριθμοί. Τα σχολεία χρειάζονται εκπαιδευτικούς
για να λειτουργήσουν. Ο Σεπτέμβρης θα είναι πολύ θερμός και θα πάρουμε τα μέτρα
μας για αυτό. Δεν θα αφήσουμε την κυβέρνηση να καταστρέφει άλλο το δημόσιο
σχολείο και να εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς. Κοινό μέτωπο όλων τώρα για την
ανατροπή αυτής της βάρβαρης πολιτικής.
ΘΕΜΗΣ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗΣ,
ΓΓ ΟΛΜΕ
ΑΘΗΝΑ, 29-5-13
Κυριακή 26 Μαΐου 2013
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΩΝ: ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΟΑΚΑ) ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 7 ΙΟΥΝΗ 2.30-5 ΜΜ) ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΓΑΛΛΙΑ, ΓΕΡΜΑΝΙΑ, ΙΣΠΑΝΙΑ, ΙΤΑΛΙΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ, ΑΓΓΛΙΑ, ΕΛΛΑΔΑ (ΟΛΜΕ)
Στην τελική ευθεία το Alter Summit στην Αθήνα (7, 8, 9 Ιουνίου): Όχι στη λιτότητα στην Ευρώπη
- Βωβού Σίσσυ
- |
- 26.05.2013
Το Μανιφέστο των λαών της Ευρώπης έχει ήδη ολοκληρωθεί, μετά από διαβούλευση πολλών ευρωπαϊκών οργανώσεων, συνδικάτων, κινημάτων, ινστιτούτων κοινωνικού προβληματισμού και θεωρίας που διήρκεσε 6 μήνες.
Το μανιφέστο αυτό θα παρουσιαστεί στην Αθήνα, στο ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ, το Σάββατο 7 Ιουνίου. Ολόκληρο το πρόγραμμα στοhttp://altersummit2013.blogspot.gr/p/blog-page.html).
Σε εκδήλωση που έγινε τη Δευτέρα 22 Μαΐου στην Αθήνα, παρουσιάστηκαν τα στοιχεία της δικτύωσης ευρωπαϊκών κινημάτων που έχουν ως πρώτο στόχο τους τη διοργάνωση μιας συνόδου στην Αθήνα, και στη συνέχεια τον καθορισμό ευρωπαϊκών ή εθνικών δράσεων που θα στηρίζονται συνολικά και θα κατατείνουν στην αντίκρουση έως την ανατροπή της πολιτικής λιτότητας.
Το Alter Summit δεν αποτελεί μια αντικατάσταση ή υποκατάσταση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Φόρουμ, το οποίο έπαιξε τον σημαντικό ρόλο του για μια 10ετία στη δικτύωση των κινημάτων. Η έμπνευση για το Κοινωνικό Φόρουμ ήταν οι εκδηλώσεις - διαδηλώσεις στη Γένοβα το 2001, με μαζικότατη συμμετοχή και ριζοσπαστικές πρακτικές, που προσπάθησαν να περικυκλώσουν και να εμποδίσουν τη διεξαγωγή της συνόδου των G8, και κατέληξαν με το τραγικό γεγονός του φόνου του νεαρού Τζουλιάνι. Έναν χρόνο μετά και ως συνέχεια της Γένοβας, είχαμε μια δυναμική εκκίνηση του Κοινωνικού Φόρουμ στην Φλωρεντία, το 2002, με μεγάλη συμμετοχή και μεγαλύτερες ελπίδες για αγώνα ενάντια στη λιτότητα και τον νεοφιλελεύθερο και φυσικά καπιταλιστικό χαρακτήρα της παγκοσμιοποίησης. Το σύνθημα «Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός» πρωτοακούστηκε στους δρόμους της Φλωρεντίας και σε όλα τα μετέπειτα φόρα, με αυτό της Αθήνας, το 2006, να είναι το ισχυρότερο και μαζικότερο.
ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝΘΕΤΟ ΤΗΣ ΑΥΓΗΣ "ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ" 26-5-13
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΟΛΜΕ: Ένας πρώτος απολογισμός
Κοτσιφάκης Θέμης, Ζωγραφάκη Ελένη*
Κοτσιφάκης Θέμης, Ζωγραφάκη Ελένη*
Το νιώθουμε ως ανάγκη απέναντι σε όλο τον κλάδο, απέναντι σε κάθε καλοπροαίρετο συνάδελφο, να μιλήσουμε ανοιχτά και τίμια για την κρίσιμη εβδομάδα που πέρασε. Μακριά από εμάς η αντιμετώπιση μιας τόσο κρίσιμης κατάστασης με κριτήρια «παραταξιακού πατριωτισμού». Το ΔΣ της ομοσπονδίας οφείλει να ανοίξει τη συζήτηση στον κλάδο για την κρίσιμη αυτή περίοδο, να ξαναδεί όλες τις αποφάσεις του, να αφουγκραστεί τους προβληματισμούς των συναδέλφων μας και να βγάλει τα θετικά και τα αρνητικά συμπεράσματα της δράσης του. Ταυτόχρονα εξελίσσονταν μια προσπάθεια από την πλευρά της ΟΛΜΕ, στις ελάχιστες μέρες που είχαμε, να δημιουργήσουμε κινηματικούς όρους στον κλάδο, να συμβάλουμε με την οργανωμένη παρουσία μας στην ανατροπή της δυσμενούς δημόσιας εικόνας για τα αιτήματά μας που είχαν δημιουργήσει κυβέρνηση και μεγάλα ΜΜΕ, να δημιουργήσουμε όρους και προϋποθέσεις κοινωνικής υποστήριξης της απεργίας και, τέλος, να υπάρξει ευρεία συμπαράσταση του συνόλου των οργανωμένων συνδικάτων, που θα έκαναν υπόθεση όλου του συνδικαλιστικού κινήματος την κατάργηση της επιστράτευσης.
Κυριακή 19 Μαΐου 2013
Σάββατο 18 Μαΐου 2013
Όχι στην επιστράτευση. Όχι στρατώνες τα σχολεία
Καταγγέλλουμε τη συνεχιζόμενη πολιτική επιστράτευσης των
εκπαιδευτικών που έχει επιβάλει η κυβέρνηση και που συνεχίζει να κρατά σε
καθεστώς ομηρίας και στρατωνισμού του εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Αποδεικνύεται πως ο στόχος της κυβέρνησης δεν ήταν, όπως ισχυριζόταν,
να γίνουν ομαλά οι εξετάσεις, αλλά να πληγεί το θεμελιώδες δικαίωμα των
εκπαιδευτικών αλλά και όλων των εργαζομένων, να διεκδικούν με απεργία τα
δικαιώματά τους, Έτσι θα μπορεί να περνά χωρίς κόστος τα συνεχή μέτρα της
βάρβαρης μνημονιακής πολιτικής.
Αλλά το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται πως δεν έχει όριο. Οι
συνθήκες στρατιωτικού νόμου επιβάλλουν και τα καψόνια. Με εντολές που
διαβιβάζονται μέσω διευθυντών εκπαίδευσης επιβάλλει στους εκπαιδευτικούς που
εργάζονται σε σχολεία που είναι εξεταστικά κέντρα αλλά δεν εμπλέκονται στις
εξετάσεις, να παραβρίσκονται με υποχρεωτική παρουσία από τις 8 πμ μέχρι τις 2 μμ σε άλλα σχολεία ή
ακόμα και αθλητικά κέντρα και γήπεδα!!
Να ανακληθούν τώρα
αυτές οι παράνομες εντολές για υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών σε άλλα
κτίρια από αυτά στα οποία εργάζονται. Οι εκπαιδευτικοί εργάζονται στο χώρο
εργασίας τους, όπως γινόταν πάντα.
Να ανακληθεί αμέσως η
πολιτική επιστράτευση των εκπαιδευτικών
Κοτσιφάκης Θέμης, Γ.Γ.
ΟΛΜΕ
Ζωγραφάκη Ελένη, Οργ.Γρ. ΟΛΜΕ
Ζωγραφάκη Ελένη, Οργ.Γρ. ΟΛΜΕ
Εκπρόσωποι των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων
17-5-2013
Πέμπτη 2 Μαΐου 2013
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ. ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΕΤΡΑ
Κυβέρνηση και τρόικα
συνεχίζουν το έργο της διάλυσης του δημόσιου σχολείου και της εξαθλίωσης των
εκπαιδευτικών. Ένα ακόμη πολυνομοσχέδιο ψηφίστηκε ως κατεπείγον την Κυριακή 26-4-13, γεμάτο από βάρβαρα
αντιλαϊκά μέτρα για τους εργαζόμενους και το λαό μας. Αυτά τα μέτρα έρχονται να
προστεθούν στα προηγούμενα. Ξεκίνησαν με την υλική απαξίωση του διδακτικού μας
έργου (έως και 45% μειώσεις μισθών). Συνέχισαν με την εκστρατεία κατασυκοφάντησης
και του ηθικού μας διασυρμού. Θεσμοθέτησαν μια αξιολόγηση-καρμανιόλα, με σκοπό
να μας κρατούν σε ένα καθεστώς διαρκούς τρομοκρατίας, πειθάρχησης και
συναδελφικού κανιβαλισμού. Μας θέτουν σε αργία, γιατί διαδηλώσαμε ή γιατί δείξαμε
"ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας" ή γιατί μπλεχτήκαμε σε νομική
αντιδικία οποιασδήποτε μορφής, καταστρατηγώντας ακόμη και το τεκμήριο της
αθωότητας.
Και τώρα προχωρούν στην
αύξηση του διδακτικού ωραρίου με επιπτώσεις όχι μόνο την αύξηση του εργασιακού
φόρτου αλλά και την τεχνητή δημιουργία υπεραρίθμων, που θα είναι «δεξαμενή» για
τις υποχρεωτικές μεταθέσεις σε όλη τη χώρα με απόφαση υπουργού και τις
απολύσεις μονίμων. Επίσης, έχουν σχεδιάσει τις απολύσεις 13.000 συναδέλφων μας
αναπληρωτών που εργάζονταν για χρόνια στα σχολεία, αυξάνοντας την ανεργία των
νέων και ακυρώνοντας της προσδοκίες της νέας γενιάς. Απέναντί μας έχουμε την
μνημονιακή πολιτική που τα σαρώνει όλα: εργασιακά δικαιώματα, κοινωνικά αγαθά,
δημόσιο πλούτο.
Παρά τις κρίσιμες συνθήκες
που βιώνουμε, δυστυχώς, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ μετά
από 7ωρη συνεδρίαση στις 30-4-13 δεν κατέληξε σε πρόταση εισήγησης για
τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ.
Κυριακή 21 Απριλίου 2013
Το σχολείο στα «ΠΕΤΡΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ» της Χούντας
ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ 1967-’74
Κ.-Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 1967 - ΙΟΥΛΙΟΣ 1974:
«Η πάλη του ανθρώπου
εναντίον της εξουσίας είναι η πάλη της μνήμης εναντίον της λήθης… Αρχίζεις να
διαλύεις έναν λαό αφαιρώντας τη μνήμη του. Καταστρέφεις τα βιβλία του, την
κουλτούρα και την ιστορία του. Έπειτα άλλοι γράφουν βιβλία γ’ αυτόν, του
προσφέρουν μια άλλη κουλτούρα και επινοούν μια άλλη ιστορία. Στη συνέχεια ο
λαός αρχίζει σιγά-σιγά να ξεχνά ποιος είναι και τι ήταν.» (Μίλαν Κούντερα, Το
βιβλίο του γέλιου και της λήθης, 1979)
Πρέπει ή δεν πρέπει να
θυμόμαστε; Συντελεί η ιστορική μνήμη στην επούλωση των τραυμάτων ή μήπως τα
κακοφορμίζει; Είχε δίκιο ο Νίτσε που θεωρούσε τη λήθη «υπέρτατη μορφή ευτυχίας» - την ίδια στιγμή που έγραφε ότι η
ιστορική συνείδηση ξεχωρίζει τους ανθρώπους από τα ζώα; Πόση ιστορική αλήθεια
αντέχουμε;
Η
επίσημη εκδοχή της ιστορίας θεωρεί την επτάχρονη τυραννία ως «θλιβερή παρένθεση που έκλεισε οριστικά και αμετάκλητα». Δεν είναι όμως αυτή
η αλήθεια. Η δικτατορία δεν ήταν «κεραυνός
εν αιθρία» ή απλώς «η ανταρσία μιας
ομάδας επίορκων αξιωματικών». Αντίθετα, το καθεστώς των νικητών του
εμφυλίου πολέμου (Παλάτι-Στρατός) ζέσταινε στον κόρφο του το «αυγό του φιδιού»
και λειτούργησε, τελικά, ως εκκολαπτική μηχανή της Χούντας. Μάλιστα το Σύνταγμα
του 1952 προέβλεπε την επιβολή «καταστάσεως
πολιορκίας», δηλ. δικτατορίας με κοινοβουλευτικό μανδύα(!). Έτσι, «μετά τα Ιουλιανά του 1965, ο διάχυτος φόβος
των κυρίαρχων τάξεων τις έκανε αντικειμενικά πρόθυμες να αποδεχτούν την
αντικατάσταση του κοινοβουλευτικού καθεστώτος από ένα καθεστώς έκτακτης ανάγκης»,
έγραψε ο Αριστόβουλος Μάνεσης.
Τα τραγούδια της εξορίας
ΠΟΛΕΜΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΚΙΝΗΤΟ ΧΡΟΝΟ:
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΤΗΣ
ΧΟΥΝΤΑΣ
Τα τραγούδια της εξορίας
«Η πάλη του ανθρώπου
εναντίον της εξουσίας είναι η πάλη της μνήμης εναντίον της λήθης… Αρχίζεις να
διαλύεις έναν λαό αφαιρώντας τη μνήμη του. Καταστρέφεις τα βιβλία του, την
κουλτούρα και την ιστορία του. Έπειτα άλλοι γράφουν βιβλία γ’ αυτόν, του
προσφέρουν μια άλλη κουλτούρα και επινοούν μια άλλη ιστορία. Στη συνέχεια ο
λαός αρχίζει σιγά-σιγά να ξεχνά ποιος είναι και τι ήταν.» (Μίλαν Κούντερα, Το
βιβλίο του γέλιου και της λήθης, 1979)
Η
νομολογία αλλά και η επίσημη εκδοχή της ιστορίας θεωρεί την επτάχρονη τυραννία
ως μια «στιγμιαία», «θλιβερή παρένθεση που έκλεισε οριστικά και
αμετάκλητα». Αυτή όμως, δεν είναι η αλήθεια.
Η δικτατορία δεν ήταν «κεραυνός εν αιθρία» ή απλώς «η ανταρσία μιας ομάδας επίορκων αξιωματικών».
Αντίθετα, οι πραγματικοί επικυρίαρχοι μετά τον εμφύλιο πόλεμο, το Παλάτι και ο Στρατός,
ζέσταιναν στον κόρφο τους το «αυγό του φιδιού» και τελικά, εκκόλαψαν το τέρας
της Χούντας.
Όπως έγραψε ο Αριστόβουλος
Μάνεσης «μετά τα Ιουλιανά του 1965, ο
διάχυτος φόβος των κυρίαρχων τάξεων τις έκανε αντικειμενικά πρόθυμες να
αποδεχτούν την αντικατάσταση του κοινοβουλευτικού καθεστώτος από ένα καθεστώς
έκτακτης ανάγκης».
Όλα τα αντιδημοκρατικά, δικτατορικά
καθεστώτα –όταν δεν δολοφονούν τους πολιτικούς τους αντιπάλους- με ιδιαίτερο
ζήλο τους στέλνουν στις φυλακές και στις εξορίες.
Τρίτη 9 Απριλίου 2013
«Επιτάχυνση» στην «κατανάλωση» κονδυλίων του ΕΣΠΑ Εκπαίδευσης
του Θέμη
Κοτσιφάκη*
Ωσάν
να μην έχει συμβεί τίποτε σε αυτή τη χώρα συνεχίζει το Υπουργείο Παιδείας να
διαχειρίζεται τα ευρωπαϊκά αλλά και τα ελληνικά κονδύλια που έχουν διατεθεί για
την εκπαίδευση στο πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση».
Τα
σχολεία αντιμετωπίζουν δραματικά προβλήματα λειτουργίας. Το σχολικό έτος τελειώνει με πάνω από 1.500 κενά
εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και δεκάδες χιλιάδες ώρες χαμένες.
Με τις οικογένειες να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν τα στοιχειώδη μιας
αξιοπρεπούς διαβίωσης και με μαθητές που πεινούν. Με τα σχολεία να αδυνατούν να
έχουν ούτε τα απολύτως αναγκαία για τη λειτουργία τους. Με τους εκπαιδευτικούς
να εξαθλιώνονται οικονομικά και εργασιακά.
Σε αυτές τις συνθήκες, μιας μνημονιακής πολιτικής που
οδηγεί τη χώρα σε ανθρωπιστικής κρίση, η
κυβέρνηση εξακολουθεί να σπαταλά εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ σε δράσεις που
τίποτε το ουσιαστικό δεν έχουν να προσφέρουν στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών
προβλημάτων.
Πέμπτη 28 Μαρτίου 2013
Δευτέρα 18 Μαρτίου 2013
Η ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΓΓ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΣΧ ΓΙΑ την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»
13-3-2013
Πραγματικά το θέμα της αξιολόγησης είναι από
τα πιο πολύπλοκα, δε νομίζω ότι μπορούμε να το εξαντλήσουμε εδώ, εκτός και αν καθήσουμε
όλη την ημέρα και κουβεντιάσουμε. Αυτή τη στιγμή αγαπητοί βουλευτές δεν
συζητάμε τη φιλοσοφία για την αξιολόγηση. Τοποθετούμαστε και συζητάμε για ένα
συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο, για το οποίο επιπλέον δεν μας ρώτησε
κανείς. Ο νόμος 4024/11 όταν φτιάχτηκε,
δεν μας ρώτησε κανείς. Δεν αν ρωτήσανε και σας. Ήταν ένας νόμος που ψηφίστηκε
από αυτά τα γρήγορα που ψηφίζονται στη Βουλή, που δεν καταλαβαίνει κανείς τι
έχει μέσα, γι’ αυτό και υπήρξαν πολλές τροποποιήσεις μετά.
Ο ν. 4024, και
αυτή τη συζήτηση προσπαθεί να την αποφύγει και το Υπουργείο Παιδείας, λέει
συγκεκριμένα «συνδέεται η υπηρεσιακή βαθμολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού με
την αξιολόγηση» , η έκθεση του ΟΟΣΑ λέει ότι «συνδέεται η αξιολόγηση με τις
επιδόσεις των μαθητών και των σχολείων». Αυτό θέλουμε; Προφανώς αυτό είναι η
εξαθλίωση και η τιμωρία του εκπαιδευτικού, συν όλα τα άλλα που έχουν γίνει.
Δηλαδή ο εκπαιδευτικός που πάει σε 6 σχολεία, για πείτε μου πως θα αξιολογηθεί;
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013
ΟΜΙΛΙΑ ΓΓ ΟΛΜΕ ΘΕΜΗ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΣΧ ΓΙΑ την «Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας στην Εκπαίδευση»
Κυρίες και κύριοι βουλευτές
Δραματικές είναι οι επιπτώσεις της πολιτικής των
μνημονίων που ασκείται στη χώρα μας και στην εκπαίδευση:
Οι δαπάνες
μειώθηκαν κατά 33% (2009-2013), μείωση
που θα φτάσει το 47% το 2016.
Τα σχολεία δεν έχουν χρήματα για τις στοιχειώδεις
ανάγκες τους.
Οι γονείς καλούνται όλο και περισσότερο να βάζουν
το χέρι στη τσέπη και από το υστέρημά τους (όταν υπάρχει) για να συμβάλλουν
στις ανάγκες των σχολείων.
Έχουμε συγχωνεύσεις /
καταργήσεις σχολείων και υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών, κατάργηση βιβλιοθηκών, κατάργηση
προγραμμάτων στήριξης των μαθητών κ.λπ.
Ο αριθμός των
εκπαιδευτικών μειώθηκε κατά 15,2%
(2010-2012) και παράλληλα απολύονται οι
αναπληρωτές με μείωσή τους κατά 87%,
από το 2010. Εφέτος είναι η πρώτη φορά που θα τελειώσει η σχολική χρονιά με
σοβαρότατα κενά (32.000 ώρες την εβδομάδα χωρίς εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια
εκπαίδευση).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΌΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΌΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ
Σάββατο 2 Μαρτίου 2013
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Ενισχυτική κοροϊδία
ΔΗΛΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
(Ζωγραφάκη Ελένης - Κοτσιφάκη Θέμη)
Δυο μήνες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς
το Υπουργείο Παιδείας εδέησε να εξαγγείλει την έναρξη (!!!) ενισχυτικής διδασκαλίας
μόνο για Γυμνάσια και επιμένοντας να κρατά εξαθλιωμένους οικονομικά και εργασιακά
τους εκπαιδευτικούς (ωρομίσθιους των 9 €).
Προφανώς
και με αυτό τον τρόπο υποβαθμίζει και
απαξιώνει ακόμα περισσότερο την αντισταθμιστική εκπαίδευση, που ήδη είχε
υπονομευτεί από τις μνημονιακές πολιτικές.
Σε
αντίθεση, όμως, με την αναλγησία της κυβέρνησης οι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί
φορείς αναπτύσσουν όλα αυτά τα χρόνια την «αλληλέγγυα
ενισχυτική εκπαίδευση» με την εθελοντική δράση εκπαιδευτικών, μια προσπάθεια
που η ηγεσία του Υπ. Παιδείας συστηματικά αγνοεί.
Την ίδια
στιγμή το Υπ. Παιδείας, και η κυβέρνηση έχουν αφήσει χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς στο κανονικό πρόγραμμα σπουδών.
Χάνονται,
ακόμη και σήμερα, 32.000 ώρες την εβδομάδα, γιατί δεν πραγματοποιούνται
μαθήματα λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών και δεν υπάρχει πιθανότητα να καλυφθούν
αυτά τα κενά μέχρι το τέλος της χρονιάς, αφού το Υπουργείο Παιδείας δηλώνει πως
δεν υπάρχουν άλλες πιστώσεις.
Αυτό σημαίνει
«λιγότερο δημόσιο», που επιβάλλουν κυβέρνηση και τρόικα.
Με
την επιβολή της πολιτικής του μνημονίου και στην εκπαίδευση, αυξάνεται η
μαθητική διαρροή και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός, και ουσιαστικά παραβιάζεται το συνταγματικό δικαίωμα της
ίσης πρόσβασης όλων των παιδιών στη μόρφωση.
Είναι
επιτακτική ανάγκη να ανατραπεί τώρα
αυτή η πολιτική, γιατί, αν συνεχιστεί, θα καταστραφεί το δημόσιο σχολείο.
Αθήνα 28-2-13
Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2013
Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2013
ΟΜΙΛΙΑ ΚΟΤΣΙΦΑΚΗ ΘΕΜΗ, ΓΓ ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ 20ής/2/13 στην ΑΘΗΝΑ
Είμαστε
πάλι σήμερα εδώ, για μια ακόμη φορά, στους δρόμους και τις πλατείες.
Για να
ακυρώσουμε τη βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης – Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΔΝΤ.
Και
στέλνουμε ένα μήνυμα στην κυβέρνηση και τους παρατρεχάμενούς της στα μέσα
μαζικής εξαπάτησης και τους «γκαλοπίστας» της κοινής γνώμης: ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Στην
πολιτική που διαλύει τις ζωές μας, στην πολιτική που οδηγεί την κοινωνία σε ανθρωπιστική
κρίση. Όμως δεν υπάρχει καμιά δημοκρατική νομιμοποίηση αυτής της πολιτικής.
Σηκώνουμε το μπόι της συλλογικότητας μας.
Αυτή τη ζωή δεν μπορούν να μας την πάρουν.
Οι
γενιές των πατεράδων και των παππούδων μας, που έδωσαν τη ζωή τους για τα δικαιώματα του κόσμου της
εργασίας, μας γνέφουν: ΜΗ ΣΤΑΜΑΤΑΤΕ.
Μας
δίνουν δύναμη να πούμε στους κυβερνώντες: ΜΗΝ ΚΑΡΤΕΡΑΤΕ ΝΑ ΛΥΓΙΣΟΥΜΕ.
Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013
ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΩΝ ΙΣΠΑΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
του Θέμη Κοτσιφάκη,
Γ.Γ. του
Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,
μέλους της Ε.Ε. της Ευρωπαϊκής Συνομοσπονδίας
Εκπαιδευτικών
(ETUCE-Education International Europe)
Πραγματοποιήθηκε στη Μαδρίτη από
τις 17-19 Ιανουαρίου 2013 το 11ο συνέδριο της Ομοσπονδίας των
Ισπανών Εκπαιδευτικών FECCOO. Η FECCOO είναι
μία από τέσσερις ομοσπονδίες εκπαιδευτικών
όλων των βαθμίδων της Ισπανίας, που καλύπτει τον αριστερό κυρίως χώρο.
Πάνω από 250 σύνεδροι από όλη
την Ισπανία, εκπρόσωποι των τοπικών εκπαιδευτικών σωματείων πήραν μέρος στο
συνέδριο της. Το κεντρικό θέμα του συνεδρίου ήταν , «Επενδύοντας στην
εκπαίδευση, διασφαλίζεται το μέλλον".
Το συνέδριο αποτέλεσε ένα μεγάλο
διεθνές φόρουμ. Καλεσμένοι των Ισπανών εκπαιδευτικών εκπρόσωποι από ομοσπονδίες εκπαιδευτικών από πολλές
χώρες της Ευρώπης, της Αφρικής και της
Λατινικής Αμερικής, καθώς και οι ηγέτες της
EDUCATION INTERNATIONAL και της ETUCE.
Το γεγονός αυτό μας έδωσε την
ευκαιρία για αν συνεχίσουμε και να διευρύνουμε τις διεθνείς επαφές με τους
εκπροσώπους των άλλων χωρών.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)